Volvo prezintă o tehnologie revoluţionară de stocare a energiei electrice

Suedezii de la Volvo fac parte dintr-un proiect finanţat de Uniunea Europeană care are ca scop dezvoltarea următoarei generaţii de materiale capabile să stocheze energie electrică. Tehnologia, care poate duce la eliminarea bateriilor convenţionale dintr-o maşină, a fost prezentată pe un Volvo S80 prototip.

Volvo prezintă o tehnologie revoluţionară de stocare a energiei electrice Volvo prezintă o tehnologie revoluţionară de stocare a energiei electrice

Volvo a participat la dezvoltarea unei noi tehnologii de stocare a energiei electrice pentru automobile, tehnologie care ar putea duce la dispariţia bateriilor convenţionale din maşini.

După trei ani de teste a fost prezentat un nou material compus din fibră de carbon, răşini de polimeri, „baterii nanostructurate” şi „supercondensatoare electrice” care ar putea permite panourilor de caroserie ale maşinilor să funcţioneze ca unităţi de stocare a energiei electrice.

Acest nou material poate fi construit astfel încât să înlocuiască anumite părţi ale unei maşini. Noua tehnologie a fost prezentată pe un Volvo S80 prototip care are capota portbagajului şi o componentă din plastic de sub capota motorului construite din acest nou material compozit.

Oficialii Volvo susţin că doar capota portbagajului are potenţialul de a furniza suficientă energie electrică pentru a permite înlăturarea bateriei convenţionale din maşinile de stradă. De asemenea, suedezii sunt de părere că dacă o maşină electrică ar folosi această nouă tehnologie, atunci greutatea ar scădea cu peste 15%.

Mai mult, bucata de material amplasată sub capota S80-ului de test a permis integrarea unei bare stabilizatoare şi eliminarea bateriei pentru sistemul start-stop.

Ca şi cum nu era de ajuns, materialul compozit se încarcă mai rapid decât bateriile normale, e mai rezistent, mai uşor şi pe deasupra mai e şi pliabil. La fel ca în cazul unei maşini hibride plug-in, bateriile pliabile pot fi încărcate de la o priză de perete sau de sistemul de recuperare a energiei din frânare.

Proiectul, care e finanţat de Uniunea Europeană, include alţi nouă participanţi, iar Volvo e singurul producător de maşini. Scopul a fost de a găsi alternative la bateriile mari, scumpe şi grele care echipează maşinile electrice şi hibride din ziua de azi.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.