Vrem minunăţia asta din anii 50, cu orice preţ (galerie foto)

Răspunsul german la Wrangler-ul american

Vrem minunăţia asta din anii 50, cu orice preţ (galerie foto) Vrem minunăţia asta din anii 50, cu orice preţ (galerie foto)

Spuneam acum câteva zile că istoria surprizelor în producţia de maşini e plină de minuni. Unde mai punem că asistăm zi de zi la redactarea ei. Poate ar fi o idee să se predea în şcoli istoria maşinilor, nu numai a românilor. Aflăm în fiecare zi lucruri pe care le credeam posibile numai în zilele noastre sau chiar în viitor. Şi vedem că, de fapt, roata indestructibilă a fost inventată acum peste un secol, maşinile SF erau pe la saloanele americane de acum 60-70 de ani şi că automobilul electric sau motorul cu apă sunt vechituri reinventate. Deci că se ne mai mire? Că existau cutii automate în anii 40 ? Nici măcar asta. Stăm însă şi ne întrebăm de ce nu mai ajungem pe lună atât de uşor dacă s-a putut în 1969.

 

Cu 19 ani mai devreme s-a întâmplat însă un lucru şi mai rar. O producţie pe care n-am fi îndrăznit să o vizualizăm pentru nimic în lume. Dacă ne-ar fi întrebat cineva asta am fi zis că ne ia la mişto.  

 

În 1950, nemţii au făcut prototipul acestei maşini pentru armata ţării. Trebuia să fie un Wrangler la fel de rezistent. Germania nu se putea poziţiona mai jos decât SUA pe frontul declarativ. Producătorul care s-a apucat de maşina asta nu mai făcuse aşa ceva. Nici măcar nu avea capacitate atât de mare pentru armată. Era acelaşi brand excvlusivist care e şi azi şi vindea calitate, nu volum.

 

Numele maşinii era 597 Jagdwagen (maşină pentru vânătoare). Aproape 2 milioane de mărci a costat proiectul şi numai 71 de maşini au fost produse în total între anii 1955 şi 1958. Ultima a fost vândută acum puţin timp de către casa de licitaţie Bonhams, cu 175.000 de lire sau 920.000 de lei.

 

Acest vehicul militar 4x4 Porsche are 1 tonă greutate, un motor original de 1.6 litri, boxer, 50 de cai şi 100 km/h viteză maximă. Pentru că avea o gardă la sol mare, console scurte şi ampatament scurt (2 metri), Porsche 597 Jagdwagen putea să urce pante chiar şi de 65 de grade.   

 

Acum că am aflat că Porshe a făcut offroadere, că ştiam că Lamborghini a făcut tractoare, Rolls – motoare de avioane, Opel – maşini de cusut şi Peugeot încă face cele mai bune răşniţe (fără nicio aluzie), putem să mergem la “Vrei să fii milionar”. 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.