Zece sfaturi când vrei să-ţi cumperi o maşină SH

Când te hotărăşti să-ţi achiziţionezi o maşină SH posibilităţile de a fi păcălit

Zece sfaturi când vrei să-ţi cumperi o maşină SH
Zece sfaturi când vrei să-ţi cumperi o maşină SH


Când te hotărăşti să-ţi achiziţionezi o maşină SH posibilităţile de a fi păcălit sunt extrem de mari. Samsarii sunt şi ei pe mai multe categorii, fie consacraţi, care fac asta în fiecare zi, ca pe o meserie, fie diverse persoane care încearcă să-şi vând maşina pentru a-şi cumpăra una mai bună. O bună parte din aceştia vor încerca să ascundă probleme mai mici sau mai mari, pentru a-şi vinde marfa.

Internetul ascunde multe ţepe, dar dacă eşti atent şi urmezi câteva sfaturi îţi poţi da seama de seriozitatea anunţurilor, în unele cazuri fără să fii nevoit să mergi să vezi maşina. Cei de la wall-street.ro au publicat o listă cu 10 lucruri pe care se le ai în vedere atunci când vrei să-ţi cumperi o maşină la mâna a doua. Iată care sunt acestea: 

1. Numărul de telefon al vânzătorului

Să spunem că ai văzut anunţul cu maşina care îţi place, şi vrei să dai un telefon pentru a afla mai multe depre ea. Înainte de asta ar trebui să verifici cât de serios este vânzătorul. Dă un search pe Google la numărul de telefon şi vezi câte rezultate îţi apar. Dacă numărul apare în mai multe locuri e foarte posibil să ai de-a face cu un samsar. 

2. Confruntă anunţul cu marfa

Să spunem că ţi-a plăcut anunţul şi mergi să vezi maşina. Asigură-te că dotările maşinii corespund cu ce era trecut în anunţ. Poate samsarul a dat copy-paste la un alt anunţ, şi să nu te trezeşti cu surprize.

3. Locul unde vizualizezi maşina

Cel mai bine ar fi să stabiliţi o întâlnire într-un loc public, la lumina zile, şi de preferat în compania unui prieten. O părere în plus nu strică.

 

4. "In vino veritas" - Adevărul este în VIN

Cât de bine se potriveşte acest proverb latinesc situaţiei de faţă. Cere proprietarului maşinii VIN-ul prin telefon, odată primit cu el poţi verifica la un serivice autorizat al mărcii, în privinţa reviziilor şi reparaţiilor care s-au făcut în decursul timpului.  

5. Verifică cartea service

Cere proprietarului cartea de service. Deşi sunt adesea falsificate, ştampila pusă de service-ul autorizat este mai greu de reprodus. Astfel vei afla dacă autoturimul a trecut pe-acolo sau nu.

6. Vopseaua maşinii

Tot în faza discuţiilor la telefon avute cu proprietarul maşinii, ai putea să-l întreb dacă respectivul autoturism are elemente revospite. Dacă da nu înseamnă că a avut neapărat accident, dar acesta va fi un argument foarte bun pentru a-l determina să mai lase la preţ. La fel şi în faza de vizualizare. Dacă observaţi ceva în neregulă la vopsea, zgârieturi, lovituri sau diferenţe de nuanţe, e bine să i le arătaţi vânzătorului şi să solicitaţi o reducere de preţ.

7. Proprietarul şi cartea maşinii

Dacă în anunţ vei găsi menţiunea că cel care vinde maşina este şi propriaterul, întreabă-l dacă este trecut ca proprietar şi în cartea maşinii. Dacă răspunsul este nu probabil că ai de-a face cu un samsar, care îţi va ascunde şi alte detalii despre maşină, pe care nu ar trebui să le ştii.

Sursă foto: servicii-inmatriculare.ro

8. Verifică geamurile maşinii

Cu excepţia mărcii BMW, toate maşinile au trecute pe geamuri, în partea dreapta jos, anul de fabricaţie. Dacă acesta nu corespunde cu anul fabricaţiei maşinii e posibil să fi fost cumărat de la dezmembrări şi înlocuit cu cel spart, posibil avariat într-un accident. 

9. Centurile şi airbag-urile

În cazul unui accident în urma căruia s-au declanşat airbag-urile şi centurile de siguranţă vor trebui schimbate. Acestea au o etichetă pe care scrie data fabricaţiei, dacă aceasta nu coresunde cu anul fabricţiei maşinii cel mai probabil au fost înlocuite. 

10. Cauciucurile

Nu în ultimul rând, verificaţi starea în care se află anvelopele, dacă mărimea acestora corespund cu ce este trecut în talon şi dacă nu diferă între ele. Dacă nu corespund, în cazul unui accident, vei fi tras la răspundere. 


Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.