Fiat Uno – toate informaţiile cu noul Fiat Uno

Autor: Dan Vache 01 iun. 2010 Prezentări

Noul model de clasă mini al italienilor se numeşte Fiat
Uno
. Da, este aceeaşi denumire ca a maşinii care a făcut
furori în anii ’80-’90 şi care a contribuit din plin la renumele de
specialist în maşini de oraş al constructorului italian.

Noul Fiat Uno a fost lansat oficial in America de Sud

Noul Fiat Uno este oferit, pentru început, pe pieţele
sud-americane, inaugurarea oficială urmând a avea loc în această
lună în Brazilia. Deşi încă nu există informaţii oficiale despre
comercializarea acestui model în Europa, surse din
interiorul companiei italiene dau ca sigură producerea în viitor a
acestui model şi în fabrici din Europa
, ba chiar şi din
Rusia.

Dimensiuni

Ceea ce înseamnă că noul Fiat Uno ar putea fi urmaşul lui

Fiat Panda
în Europa? Comparând dimensiunile celor două maşini,
remarcăm că Fiat Uno (lungime de 3,77 metri) este mai mare
cu aproape 20 cm decât actualul Fiat Panda (lungime 3,6
metri).

Noul Fiat Uno poate fi considerat un urmas al lui Fiat Panda

Uno este doar puţin mai lat decât Panda, însă are o înălţime mai
mică (1,49 metri faţă de 1,53 metri), în timp ce ampatamentul este
mai mare cu 7 cm, ajungând la 2,37 metri. În ce priveşte
capacitatea portbagajului, aceasta este de 280 de litri,
mai mult decât cei 210 litri oferiţi de Panda
.

Prin urmare, cel puţin din punct de vedere al principalelor
dimensiuni, noul Uno ar putea fi considerat un urmaş „după manual”
al lui Fiat Panda. Lucru accentuat de aspectul vizual, maşina
abordând un stil pragmatic, în genul actualului Panda.

Design

Partea frontală este destul de simplă, chiar în contradicţie cu
noul val de maşini de oraş, care vor să arate life-style. Blocurie
optice sunt foarte puţin rotunjite, iar grila centrală, obişnuită
pentru o maşină, nu mai există – în schimb, s-a adoptat o
soluţie inedită, cu trei mici fante în dreapta siglei
, un
element care, cu siguranţă, va deveni o carte de vizită clară
pentru Fiat Uno.

Fiat Uno este oferit si intr-o versiune pseudo-crossover, denumita Uno Way

Interesantă şi grila uriaşă de aerisire din spoilerul frontal,
flancată de spoturile de ceaţă, citadina italiană având un aer
foarte serios în peisajul actual al citadinelor. Lucru confirmat şi
de bosajele proeminente, care îi dau un aspect de mic SUV.

Partea din spate exprimă pur şi simplu
masivitate
, hayonul vertical părând suficient de mare, iar
luneta este încadrată de două blocuri optice de dimensiuni reduse,
„cocoţate” deasupra liniei mediane, ca la Punto Evo.

În final, din punct de vedere vizual, noul Fiat Uno
exprimă pur şi simplu robusteţe
, punând un accent foarte
mare pe caracterul pragmatic. În plus, este oferită şi o
versiune pseudo-crossover, denumită Way
(un fel de urmaş
al lui
Fiat Panda Cross
), cu ornamente din plastic negru – de remarcat
ideea detaliului de pe portierele laterale, care contribuie la
impresia de forţă a maşinii.

Interior

În ce priveşte interiorul noului Fiat Uno, se remarcă o
schimbare destul de importantă faţă de actualul Panda
:
deşi gurile de aerisire au rămas rotunde, în stil Alfa Romeo, iar
butoanele pentru comanda electrică a geamurilor sun plasate tot în
lateralele consolei, în rest totul este altfel.

Plansa de bord a noului Fiat Uno este mai simpla decat la Fiat Panda

Tabloul de bord are în prim plan un vitezometru de mari
dimensiuni, care integrează şi un display pentru principalele
informaţii, iar turometrul este plasat în stânga fiind mult mai
mic. Instalaţia audio a fost coborâtă sub gurile de aerisire şi
ocupă mai puţin spaţiu. Şi modulul pentru aerul condiţionat
este simplificat
, iar maneta schimbătorului de viteze nu
mai este urcată pe consola centrală.

De fapt, noul Fiat Uno continuă şi la interior ideea designului
simplificat, aplicată la exterior, ergonomia fiind bună, iar
materialele ni se promit bune calitativ, dar şi foarte rezistente
la uzură. Bancheta spate promite un spaţiu bun pentru picioare, în
creştere faţă de ce oferă acum Fiat Panda.

Motorizări

Pentru început, Fiat Uno va fi oferit cu două motorizări
de mic litraj, ambele flex-fuel
: cel de 1,0 litri dezvoltă
73 CP când este alimentat cu biocombustibil, respectiv 75 CP când
merge pe benzină; cel de 1,4 litri are 85 CP cu biocombustibil,
respectiv 88 CP pe benzină. Ambele motorizări sunt cuplate la o
transmisie manuală cu 5 trepte.

Deocamdată, nu există detalii referitor la performanţe şi
consumuri, sau preţuri şi nivele de echipare, dar se preconizează
că noul Fiat Uno va fi una dintre cele mai accesibile maşini pe
pieţele sud-americane.

Pentru inceput, Fiat Uno este oferit cu doua motoare flex-fuel, de 1,0 si 1,4 litri

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide