KIA Optima Hybrid, în premieră la LA Auto Show

Autor: Oraan Mărculescu 18 nov. 2010 Prezentări

În America de Nord, grupul coreean Hyundai-KIA a atacat coupe-ul
cu 4 uşi
Volkswagen Passat CC
prin versiunea americană a lui
Hyundai Sonata
. Însă nici berlina
VW Passat
nu are o viaţă mai uşoară,
deoarece există
KIA Optima
.

KIA Optima Hybrid a fost lansata la Salonul Auto Los Angeles 2010

Coreenii demonstrează că sunt foarte dinamici, intrând în forţă
pe teritoriul berlinelor ecologice. Mai întâi a fost lansată

Hyundai Sonata Hybrid
, iar acum, la Salonul Auto Los Angeles
2010, iată că a fost prezentată în premieră mondială KIA
Optima Hybrid.

Noua versiune se bazează pe o combinaţie între un motor pe
benzină de 2,4 litri şi unul electric, de 30 kW, puterea
totală generată ajungând la 206 CP, în timp ce cuplul motor maxim
are o valoare foarte bună, de 265 Nm
. Interesant, în modul
strict electric (posibil până la o viteză maximă de 100 km/h),
maşina are la dispoziţie 40 CP şi un cuplu de 205 Nm, deci resurse
foarte bune.

KIA Optima Hybrid are o putere totala de 206 CP si consuma in medie 6,1 litri/100 km

Prin urmare, performanţele maşinii se cifrează la un
timp de 9,2 secunde pentru demarajul 0-100 km/h
, în timp
ce viteza maximă a maşinii este de 195 km/h. Poate că nu sună prea
tentant din punct de vedere dinamic, însă avantajele se regăsesc la
capitolul consum.

KIA Optima Hybrid afişează un consum mediu de 6,1
litri/100 km
, cu 40% mai puţin faţă de versiunea dotată cu
acelaşi motor pe benzină. În regim urban, consumă 6,5 litri/100 km,
iar pe autostradă consumul scade la 5,8 litri/100 km. Valori foarte
promiţătoare, mai ales pentru clientela nord-americană.

KIA Optima Hybrid are baterii litiu-polimer si poate functiona si strict electric pana la 100 km/h

Legătura dintre motorul termic şi cel electric este asigurată de
un ambreiaj special, care prioritizează motorul electric la
pornirea de pe loc sau viteze mici, constante
. În general,
maşina este propulsată de motorul termic, motorul electric având
funcţie de generator pentru încărcarea bateriilor, dar şi de ajutor
substanţial la urcarea rampelor, pentru păstrarea consumului de
combustibil la cote cât mai reduse.

Nu lipseşte sistemul de oprire/pornire automată a motorului la
semafor sau sistemul de recuperare a energiei la frânare.
Bateriile sunt de tipul litiu-polimer, fiind
dezvoltate în Coreea şi oferind o durată de încărcare mai mare cu
25% faţă de bateriile nichel-metal folosite de Toyota, de exemplu.
Cutia de viteze este automată, cu 6 trepte, având un gabarit foarte
compact.

Per total, sistemul de propulsie al lui KIA Optima
Hybrid are atât dimensiunile, cât şi masa foarte reduse
,
conferindu-i maşinii o agilitate foarte bună pentru un sedan de
asemenea categorie. Deşi preţurile încă nu au fost comunicate, KIA
Optima Hybrid va putea fi cumpărată de americani chiar de la
începutul lui 2011.

KIA Optima Hybrid va putea fi cumparata in USA de la inceputul lui 2011

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide