2013 se anunţă un an optimist pentru Dacia, ”vaca de muls” a lui Renault

Prognozele privind vânzările de maşini noi în 2013 sunt în general pesimiste, dar Dacia se numără printre producătorii care au toate şansele să treacă fără probleme de acest an, ba chiar să prospere. Iată principalele motive care vin să sprijine această afirmaţie.

2013 se anunţă un an optimist pentru Dacia, ”vaca de muls” a lui Renault 2013 se anunţă un an optimist pentru Dacia, ”vaca de muls” a lui Renault

Marjă operaţională foarte bună

De la început trebuie remarcat faptul că sintagma ”vacă de muls” îi aparţine lui Carlos Tavares, Şeful de Operaţiuni Renault, conform unui interviu în Automotive News Europe. O sintagmă care nu are nicidecum un înţeles peiorativ, ci doreşte să reflecte succesul foarte bun de care se bucură marca românească, ajunsă un adevărat colac de salvare pentru Renault.

Firma de consultanţă Morgan Stanley apreciază că Dacia are o marjă operaţională de 9%, o valoare specifică mai degrabă producătorilor premium. Prin comparaţie, Renault are o marjă operaţională de sub 1%, deci e de la sine înţeles că profiturile Dacia ajută foarte mult marca franţuzească.

Politica preţurilor foarte avantajoase ale maşinilor Dacia se bazează pe folosirea platformei M0, un mix de tehnologii deja folosite la maşinile Renault şi Nissan mai vechi şi care şi-a amortizat în mare parte costurile de dezvoltare. Aşa încât mai e nevoie doar de investiţii mici pentru adaptarea platformei la standardele moderne.

Un alt punct important este utilizarea acestei platforme pentru modele vândute în afara Europei, dar cu brandul Renault. În 2011 au fost vândute peste 800.000 de modele bazate pe această platformă, atât Dacia, cât şi Renault, iar în 2012 francezii estimează că vor atinge cota de un milion.

Este adevărat, din totalul de maşini bazate pe platforma M0, doar o treime poartă sigla Dacia. Dar, pe de altă parte, modelele cu sigla Renault sunt mai scumpe în medie cu 20% (de exemplu, Duster pleacă în Europa de la 12.000 euro, iar în Brazilia de la 21.000 euro).

Alt motiv, pe următoarea pagină

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.