Atenţie la gropile de pe Calea Victoriei din Bucureşti!

Una din problemele spinoase din România este reprezentată de gropile din asfalt, sau mai bine zis ”craterele din asfalt”. Şi eu am devenit o victimă a acestora recent, chiar pe un bulevard important din capitală.

Atenţie la gropile de pe Calea Victoriei din Bucureşti! Atenţie la gropile de pe Calea Victoriei din Bucureşti!

Suspensii terminate, direcţii care dezvoltă probleme, deci pericol la siguranţa celor din maşină, cauciucuri tăiate, jante îndoite, în cazuri extreme praguri îndoite sau chiar roţi rupte - toate acestea reprezintă o mică parte din problemele pe care le pot cauza craterele din astfalt. Toate acestea: plăţi peste plăţi şi iar plăţi pentru repararea daunelor.

Din păcate, cratelele sau gropile uriaşe apar şi pe marile bulevarde din Bucureşti, unde traficul este foarte aglomerat. Cauzele sunt aceleaşi ca peste tot în România: calitatea îndoielnică a asfaltului sau pur şi simplu momentul în care a fost turnat acel asfalt şi modul în care a fost turnat.

În dimineaţa zilei de miercuri, 4 mai 2011, în jurul orei 8, am luat o decizie care m-a facut să regretat clipa în care am hotărât să fac dreapta pe scurtături în loc să aştept foarte mult la două semafoare de pe bulevardul principal.

Istoria evenimentelor este una foarte simplă. Intersecţia Ştirbei Vodă cu Lutherană. Semaforul se face roşu, dar la dreapta este intermitent. Banda unu liber la dreapta, aşa că mă găndesc de ce să stau la două semafoare ca să intru pe Victoriei, las' că ştiu o scurtătură şi ajung mai repede la birou.

Gândit şi făcut. Dreapta, încă o dreaptă, o stângă şi din nou o dreapta…şi gata, sunt pe Victoriei. Din păcare sau din nefericire, ultima "dreaptă" s-a dovedit a fi fatală… pentru DOUĂ cauciucuri. Mai precis este vorba de intersecţia Matei Millo cu bulevardul Victoriei.

Chiar pe traiectoria virajului la dreapta tronează nişte adevărate capcane pentru şoferi. De fapt, ar fi fost nemaipomenit dacă craterele se aflau doar pe "direcţia" virajului, însă aceste gropi se întind pe toată lunginea benzii de circulaţie, practic fiind imposibil să ratezi una dintre ele.

Ecuaţia a fost una foarte simplă şi a combinat gropile cu adâncime considerabilă, virajul şi cauciucurile cu talon mic ale maşinii de test. Rezultatul a fost ceva mai complicat. POC-POC, hmmm nu am reuşit să evit, beeeeep, am făcut pană. Trag maşina chiar la intrarea din faţa Teatrului Odeon, de fapt singurul loc în care puteam să opresc fără a încurca traficul.

Cobor ca să văd la care roată am pană şi să mă apuc de treabă. Când colo, şoc total: ambele roţi de pe stânga rămase pe jantă! Cauciucul faţă tăiat şi janta uşor îndoită, tăietura cauciucului nefiind imensă, ci semănând mai mult cu o gaură de glonţ. În schimb, roata spate şi janta păreau să nu aibă nimic, dar cu toate acestea pană. Cel mai probabil janta s-a deformat uşor, dar suficient ca îmbinarea cauciuc - jantă să nu mai fie etanşă, deci adio aer. Claie peste grămadă afară mai şi ploua.

Acţiunea doi: sunat şi anunţat la importator, care au dispus trimiterea unei platforme. În 15 minute vine maşina şi te ia de acolo, după care mergeţi direct la centrul de daune. "Excelent!", în gândul meu, bine că vine aşa de repede. Trec 15 minute, mai trec alte 15 minute, uite că am ajuns la o oră de aşteptat. Într-un final apare şi "targa pentru maşini". Din moment ce ploua, traficul din Bucureşti era pur şi simplu paralizat, iar şoferul platformei fusese prins în mai multe ambuteiaje.

După ora aşteptare a platformei, a urmat aproape două ore la centrul de daune, unde dosarul de daune pe Casco a fost deschis. Bine că le-a dat prin cap asiguratorilor şi celor de la poliţie ca accidentele uşoare să se "rezolve" direct la centrul de daune. Pe vechiul sistem aş fi stat cel puţin şase ore la poliţe, garantat. Acum este civilizat: stai la masă, pe scaun, este linişte, totul e organizat. Completat declaraţiile, vine inspectorul de daune, pozele de rigoare şi acasă, totul în două ore.

Ce bine că maşina avea CASCO. În situaţia nefericită în care maşina nu ar fi asigurată, expresia "lucrul dracului în casa popii" ar descrie cel mai bine situaţia. Nu îţi rămâne decât să plăteşti reparaţiile şi să dai primăria în judecată. După cum bine se ştie, deznodămândul este unul singur: banii daţi şi, cel mai probabil, ani de zile prin tribunale (ba poate şi vreo vizită pe la spitalul de boli mintale...).

După toate astea stau şi mă gândesc: ce bine era dacă aş fi mers tot înainte şi nu aş fi făcut acel viraj la dreapta. Pe de altă parte, ce bine ar fi fost dacă acele gropi erau cel puţin semnalizate, ce bine era dacă acele gropi de pe un bulevard important din Capitală erau măcar plombate. Ce pretenţii pot să am, dacă în urmă cu o zi am auzit la radio că în comuna Afumaţi se asfaltează pe ploaie...

Voi, în locul meu, ce aţi fi făcut?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.