Care este scopul Poliţiei Rutiere?

Dacă mă întrebaţi care ar trebui să fie scopul Poliţiei Rutiere aş răspunde simplu: asigurarea unui trafic sigur şi cât mai fluent.

Care este scopul Poliţiei Rutiere? Care este scopul Poliţiei Rutiere?

Am fost de curând prin ţară la un drum mai lung. Şi aşa cum era de aşteptat, am dat peste multe din noile sute de maşini de poliţie Dacia Logan MCV dotate cu radar. Cu toate acestea, nu m-au impresionat. Nu mi-am schimbat stilul de condus. Nu stau acum să vă mint că merg legal. În localităţi, puţin peste 80 de km la oră, în afara lor cu 110 km/h şi pe autostradă cu 130 km/h.

Consider că este un raport optim între siguranţă, un timp decent de parcurgere a unei călătorii şi posibilitatea unei amenzi. Cine a mers legal toată viaţa este liber să arunce primul piatra. Oficialii din Poliţia Rutiera au declarat că noua flotă de maşini va ajuta la reducerea accidentelor de pe şoselele ţării noastre. Oare? Pe drum nu am observat să se meargă mai încet. Însă, proporţional cu numărul de maşini de Poliţie noi, s-a mărit şi un fenoment foarte interesant.

Foarte mulţi şoferi, atunci când observă un echipaj de Poliţie, frânează brusc, pericolul pentru cel din spate fiind mai mult decât evident. Bine, puteţi spune că cel din spate trebuie să menţină o distanţă sigură, însă dacă faci aşa ceva pe şoselele de la noi, rişti să nu mai depăşeşti vreodată. Însă pericolul real există, şi l-au demonstrat, culmea, politiştii cu noile maşini, cu un accident în lanţ pe autostradă.

Şi dacă, la prima vedere, noile maşini, nu au adus un trafic mai sigur, atunci, m-am întrebat, ce rol mai are Poliţia Rutieră în zilele noastre? Să realizeze un trafic mai sigur? Mai fluent?

Pentru asta aş vrea să văd cum Poliţia Rutieră nu mai ia şpagă. Cum ia însă carnetul, fără excepţie, celor care merg cu mai mult de 100 km/h sau celor care trec pe roşu în mod voit. Ori şoferilor care pleacă băuţi la volan. Şi să nu facă asta doar în cadrul verificărilor de rutină. Ci să-i vâneze efectiv pe cei abia menţionaţi. Vreau să văd că se iau măsuri împotriva celor care depăşesc, şi te obligă pe tine, care te deplasezi pe contrasens, să tragi pe dreapta şi să frânezi brusc. Vreau să văd şi permise de conducere luate doar pe adevărata competenţă.

Vreau să văd că nu se mai ridică maşinile parcate neregulamentar din aceleaşi locuri. Ci prioritar maşini care încurcă circulaţia cu adevărat. Maşini parcate pe linia de tramvai, sub linia de troleu, pe linia continuă, care blochează alte maşini parcate regulamentar. Vreau să văd politişti care stau şi dirijează (cu cap) intersecţii grele. Vreau să văd politişti care vin cu idei care ajută cu adevărat siguranţa în trafic.

Eu vreau. Dar degeaba. Pentru că foarte puţine dintre acestea le văd în realitate. Nu văd nici măcar o strategie coerentă cu privire la rolul Poliţiei Rutiere, astfel încât fiecare acţiune majoră pe care o întreprind, să aibă locul ei clar în cadrul acelei strategii. În schimb văd multe maşini noi de Poliţie cu multe procese verbale pe capotă.

Şi atunci mă întreb, din nou, care este rolul Poliţiei Rutiere? Acum eu cred că rolul principal, nu mai este cel de a asigura un trafic sigur şi fluent. Eu cred că acum este altul. Dar vă las pe voi să ghiciţi care e.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.