Ce văd şoferii care traversează Pasajul Basarab

În prima zi în care a fost permis accesul maşinilor pe Pasajul Basarab l-am străbătut la volanul maşinii pentru a vedea “cum se simte”.

Deşi aş vrea să spun foarte multe lucruri despre acest pasaj, momentan am să abţin deoarece consider că traficul creat şi haosul din jurul său vor vorbi de la sine. În plus, editorialul lui Oraan deja explică foarte bine situaţia din zonă.


Vorbind strict despre pasaj, prima impresie este că este prea îngust deşi el este cel mail at din Europa. Problema este că bulevardele pe care le traversează nu sunt cele mai late şi astfel el nu se putea extinde mai mult. Vă veţi simţi stânjeniţi de intrările şi ieşirile de pe pasaj pentru Giuleşti respectiv Carrefour Orhideea. Sunt prea înguste şi prea scurte. La fel, pasajul se îngustează prea mult la coborârea pe Titulescu iar cei care vin prin dreapta lui nu sunt atenţi la semnul "Cedează trecerea". Cei care coboară podul au prioritate la mersul înainte sau dreapta către strada Cuza. Dar, atenţie, cei care vin din dreapta frânează foarte rar.


Din păcate, pe pasaj asfaltul nu este turnat perfect. Veţi vedea asta pe filmarea noastră când camera se mişcă deşi asfaltul pare perfect. Aceeaşi problemă este mai mare pe bulevardul care continua coborârea podului spre intersecţia Leu/ Cotroceni. Aici nu a fost turnat asfalt de ani de zile. Nici măcar plombe nu există pentru gropile actuale. Ruşine. Bulevardul se opreşte direct în Palatul Cotroceni şi doar pe pod există o placă - "Început de Traian Băsescu, terminat de Sorin Oprescu". Hilar. Ce legătura are asta?! Cine credeţi că se opreşte să vadă plăcuţa? Accesul pietonilor pe pod este interzis.


Revenind la pasaj, un alt lucru problematic este forma. Sper să monteze radare fixe pe el pentru că vitezomanii pot crea dezastre. Nu cred că jumătate din pod este drept. Drumul şerpuieşte şi în dreptul intrărilor şi ieşirilor se creează un mic haos. Tot legat de calitatea drumului, pasajul este construit din mai multe module. La îmbinări trecerea nu este deloc lină peste elementele de fier/ metal. Acest lucru se simte în maşină şi este enervant. Pe podul Grant această problemă nu este atât de evidentă. Am cronometrat totuşi cât timp îţi trebuie pentru a traversa Pasajul Basarab. Cu 60 km/h, chiar şi cu trafic important creat de momentul inaugurării ai nevoie de doar aproximativ un minut jumătate pentru a ajunge din Titulescu la Cotroceni. Fără pod, în condiţii de trafic de duminică, pe drumurile vechi, via Gara de Nord, timpul este de aproape zece ori mai mare. Să vedem însă care vor fi timpii în momentele de trafic maxim.


Din zona pasajului, dinspre Titulescu, prima impresie este dezolantă. Titulescu este blocat încă din această dimineaţă deoarece nu poate susţine atât de mult trafic care vine de pe pod. Rămâne de văzut cum se vor învăţa şoferii cu noua infrastructură şi ne vom putea pronunţa abia în toamnă când toţi revin din concedii şi încep şcolile dacă Pasajul Basarab fluidizează sau îngreunează traficul în Bucureşti.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.