Concediu cu Renault Grand Scenic: MAI VREAU!

Nu sunt familist şi nici nu îmi trebuie o maşină de familie. Însă cu Renault Grand Scenic am ajuns în situaţia dintr-o reclamă Renault: nu-mi trebuie, dar o vreau. De ce?

Concediu cu Renault Grand Scenic: MAI VREAU! Concediu cu Renault Grand Scenic: MAI VREAU!

Pentru că, în această vară, am vrut să îmi petrec concediul în Europa, la volan, s-a pus problema "cu ce maşină să merg?". Cu Jimny-ul meu era exclus, prietena mea preferă avionul, trenul sau autocarul decât micul veveriţoi offroad. Cu Fusion-ul ei mi se părea cam obositor drumul până la Bremen şi înapoi, iar cheltuielile ar fi fost mari, pentru că e motor pe benzină.

Aşa încât am pus ochii, evident, pe maşina din testul de anduranţă ProMotor, Renault Grand Scenic. O maşină mare, înăpătoare, confortabilă şi cu motor diesel. O alegere înţeleaptă de la începutul până la sfârşitul drumului, chiar luând în considerare mica neplăcere cauzată de "brandul de ţară", despre care am vorbit acum câteva zile - adică acea crăpătură "made in Romania", din parbriz.

Acum o să vă expun motivele pentru care cred eu că Renault Grand Scenic provoacă dependenţă.

1. Scaunele

Am cel mai bun senzor de confort din toată redacţia, după ce, la începutul anului, o hernie de disc m-a ţintuit două luni la pat. Chiar eram puţin circumspect dacă voi face faţă la volan atâtea mii de kilometri, însă coloana mea nu a avut aproape deloc probleme cu scaunele foarte confortabile ale lui Grand Scenic.

Este adevărat că am făcut destule pauze pe autostrăzile lor, dar ideea de bază este că nu m-am simţit prea obosit. Scaunele sunt moi şi generoase şi m-au izolat suficient de bine chiar şi de drumurile denivelate de la noi. Chiar nu vreau să mă gânesc ce s-ar fi întâmplat dacă aveam parte de o maşină germană, cu scaune tari. Brrr....

Prin urmare, bravo Renault, face scaune foarte bune pentru cei care pun accentul pe confort.

2. Suspensiile

Apropo de confort, nu mă pot abţine, trebuie să laud puţin şi suspensiile foarte confortabile. E adevărat, zgomotul la trecerea peste denivelări serioase se face remarcat auditiv, dar şocurile sunt foarte line. Nu aş compara confortul maşinii cu al unui Citroen dotat cu suspensii Hydractive, dar, sincer, Grand Scenic nu e prea departe.

Celor care vor să acuze lipsa de fermitate în curbele strânse le voi răspunde astfel: aţi încercat să mergeţi sportiv cu soţia şi copiii în maşină? Dacă da, înseamnă că nu mai are rost să accentuez faptul că Grand Scenic nu îşi propune să fie un exemplu de manevrabilitate în curbe, unde dovedeşte un caracter subvirator destul de pronunţat, ţinut în frâu de ESP.

Tempo-ul adoptat trebuie să fie unul lejer şi calm. Trebuie, pentru că aşa zice persoana din dreapta, ştiţi cine, jumătatea mai bună... Şi ştiţi ceva? Nu m-a deranjat absolut deloc să merg cuminte cu maşina, chiar dacă motorul are resurse pentru un tempo mai ridicat.

3. Designul exterior şi interior

Deşi designul unei maşini este un lucru subiectiv, trebuie să o spun: Grand Scenic arată ca o maşină foarte calmă. Ceea ce îţi impune să fii calm la volan. Cu alte cuvinte, tot timpul mă urcam în maşină relaxat. Iar interiorul, cu ale lui curbe line şi amestec de culori calde, este conceput pur şi simplu pentru a conduce fără stres. Şi nu citesc vreun comunicat de presă, ci vorbesc din experienţa proprie.

4. Sistemul "mâini libere"

Mi-a plăcut la nebunie sistemul "mâini libere". Vreau aşa ceva pe maşina personală (prietena mea îmi reproşează că deja am o obsesie pentru acest sistem). E atât de confortabil!

Ţii cardul în buzunar, te apropii de maşină şi tragi de clanţă, fără a apăsa vreun buton înainte. Intri în maşină, apeşi butonul "start/stop", motorul porneşte, iar retrovizoarele laterale se depliază automat. Când vrei să ieşi din maşină, închizi motorul de la butonul "start/stop", închizi portiera şi, după ce ai făcut vreo doi metri, maşina ţiuie încet, închiderea centralizată încuie uşile, iar oglinzile se pliază automat.

Un mare avantaj al butonului start/stop în cazul maşinilor diesel: nu mai este nevoie să aştepţi stingerea led-ului pentru bujia incandescentă. Am observat mulţi şoferi de maşini diesel care nu se sinchisesc de acest lucru, de unde şi problemele pe care acele maşini le au mai devreme sau mai târziu. Butonul start/stop te scapă de acest stres, fiind convenabil şi pentru că te scuteşte de bâjbâirea cu cheia după contact.

5. Sistemul pilot automat

Din obsesie mai face parte şi pilotul automat, atât de intuitiv şi de uşor de folosit, încât nu ştiu cum m-aş putea obişnui cu alte sisteme cruise control. Pe volan, ai butoanele de comandă: în stânga, plus/minus, în dreapta, R (pentru revenirea la viteza de croazieră prestabilită) şi 0 (pentru renunţarea la pilotul automat). Indicaţiile de pe display sunt mari şi intuitive, iar folosirea cruise controlului e o joacă de copii. Foarte inteligent.

Ca să nu spuneţi că sunt în totalitate subiectiv, voi pune spiritul obiectiv să se ocupe de câteva critici mici la adresa lui Renault Grand Scenic.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.