Cum ar trebui să ne alegem maşina – sfaturi (I)

Cum ar trebui să ne alegem maşina – sfaturi (I)

Autor: George Buhnici acum 10 ani Opinii



www.buhnici.ro
– informaţie gratis despre lucrurile care
contează

Şi da, trebuie neapărat să fie frumoasă ca să te reprezinte. E o
decizie subiectivă, pentru că suntem cu toţii diferiţi, ca să
parafrazez o reclamă la mobilă. E şi normal, pentru că nici sub
comunism nu suportam toţi să avem Dacia 1310TX.

Tata, spre exemplu a dat prin 1987 economiile familiei pe un
Volkswagen 1600 roşu, care făcea pană cel puţin o dată la fiecare
drum către mare sau la ţară. Avea 22 de ani la achiziţie dar arăta
superb.

Însă a fost şi el nevoit să renunţe la frumoasa catastrofă
mecanică şi să cumpere ce era şi util şi disponibil. Adică şi-a
luat şi el Dacii pentru următorii 30 de ani.

Nu spun să ne luăm toţi Sandero de 50 de cai putere, cum spunea
unul dintre cititori, deşi sunt decizia economică cea mai
rentabilă. În nici un caz, însă, cea mai scumpă maşină pe care o
poţi achita cu un credit baban. De fapt, nu trebuie să pleci deloc
de la bani. Deşi pare ilogic. Nu propovăduiesc credinţa în maşina
unică, ci în maşina care ţi se potriveşte. Indiferent de marcă.

Mai întâi trebuie să ştii exact ce vei face cu
automobilul proprietate personală.

Să o luăm cu liniuţă:

– Câţi oameni ar
trebui să încapă în mod frecvent?

Pentru că, dacă eşti tânăr şi nu ai încă gânduri de însurătoare
cu copii, o maşină în două uşi este soluţia perfectă (Mazda2, VW
Polo, Smart etc.). Iar cele două portiere pentru locurile din spate
sunt, de asemenea, o cheltuială semi-inutilă dacă vrei să tai din
costuri. Asta dacă nu cumva transporţi zilnic două bunici bolnave
sau încă trei prieteni către locul de muncă (adică eşti atât de
cool încât faci „car-pooling”).

Pentru asta e suficientă o compactă sau chiar o maşină mică
(Sandero, Golf, Mazda3, Megane Bicorp, Honda Jazz). La cum văd eu
traficul zilnic, 90% dintre maşinile din oraş au un singur ocupant,
adică un şofer comod, care confundă maşina cu umbrela şi are ceva
împotriva mersului pe jos. Ceea ce nu e OK deloc.

Dacă sunteţi unul dintre ei, mai bine vă luaţi scuter sau
abonament RATB/Metrorex. Ca mine. Mult mai ieftin pe termen scurt,
mediu şi lung. Strict pentru oraş, pe locul întâi va rămâne
transportul în comun. Şi nu vă mai plângeţi.

Avem 1.000 de Mercedes Citaro noi la RATB, trenuri de metrou noi
Bombardier, reţeaua de tramvai este aproape toată renovată. Nu vă
mai plângeţi nici de viteza lor. Nu o să vă dau exemplu tramvaiul
41 din Bucureşti. care bate orice alt mijloc de transport pe
traseul său, plecaţi doar mai repede de acasă cu 15 minute şi
economisiţi multe sute de lei pe lună, cheltuieli cu maşina proprie
în traficul urban.

– Ce vei transporta
cu maşina?

Dacă nu ai doi câini, bagajele pentru doi copii sau un
contrabas, nu te mai stresa cu spaţiul. Dacă totuşi ai, e bun un
break (Logan MCV, Megane Estate, Octavia Tourer, Superb Combi este
un vis).

Altfel, faptul că vei mai duce din an în Paşti un dulap sau nu
ştiu ce cutii uriaşe nu ar trebui să te preocupe. Mai nou, toate
produsele mari se livrează la domiciliu sau poţi rezolva chestiunea
chiar şi cu 100 de lei. Anunţuri cu „transport orice” sunt peste
tot. Mai bine dai bani mai puţini pe maşină şi achiţi de câteva ori
pe an câte 100-200 de lei pentru transportul de marfă cu o maşină
pentru care nu te stresezi de zgârieturi, spaţiu, amenzi.

– Unde foloseşti
maşina?

Dacă stai într-o zonă rezidenţială aflată într-un perpetuu
şantier sau la munte/pădure, e o idee bună un SUV compact (Duster,
Qashqai, Yeti, Tiguan, Q5, X1 etc.). Mai mare de atât, doar pentru
orgolii pe măsură. X5 sau X6, Q7, Touareg, Range Rover sunt maşini
care se simt mai în largul lor la 200 kmh pe autostradă în loc de o
aventură pe hârtoape. Rămân nişte garsoniere de lux pe patru roţi
care spun despre proprietar că are cu ce. Dacă într-adevăr chiar
are…

Data viitoare vă spun câte ceva despre
celelalte categorii de maşini.



Comentarii
Inchide