Dacia Sandero - doar 3 stele Euro NCAP?

Dacia Sandero a luat "doar" 3 stele la protecţia adulţilor în ultima tranşă de teste Euro NCAP. E cazul să fim dezamăgiţi şi să blamăm Sandero? Să vedem întâi clipul cu testul oficial realizat cu modelul Dacia Sandero şi apoi tragem concluzii.

Rezultatul lui Dacia Sandero pare mediocru prin comparaţie cu modelele care au fost testate în acelaşi timp: noile Ford Fiesta şi Alfa Romeo MiTo au primit câte 5 stele, iar Ford Ka a primit patru. Vorbim de punctajul pentru protecţia adulţilor.

Dacia Sandero face o figură palidă şi la capitolul protecţia pietonilor, obţinând doar o stea, faţă de două pentru Alfa Romeo MiTo şi Ford Ka sau chiar trei pentru Ford Fiesta. În schimb, Dacia Sandero îşi ia revanşa la capitolul siguranţa copiilor, primind patru stele, la fel ca Ford Fiesta, faţă de numai trei Alfa Romeo MiTo şi Ford Ka.

Sunt aceste rezultate de natură să prejudicieze succesul vânzărilor lui Dacia Sandero? Mai ales pe piaţa europeană, unde rezultatele Euro NCAP contează într-o măsură mai mare ca la noi.

Nu cred că e cazul să ne alarmăm.

În primul rând, Dacia Sandero este, practic, "Loganul fără coadă", beneficiind de aceeaşi structură de rezistenţă ca Dacia Logan, maşină care, în 2005, a primit tot 3 stele pentru protecţia pasagerilor adulţi. Loganul testat atunci de Euro NCAP beneficia doar de airbaguri frontale şi a obţinut 19 puncte la testele de coliziune (8 puncte pentru coliziunea frontală, 11 pentru cea laterală).

Dacia Sandero testată acum beneficia, în plus, de centuri de siguranţă cu limitator de tensiune, astfel că punctajul final a fost ceva mai mare: 24 de puncte (12 puncte pentru coliziunea frontală, 12 pentru cea laterală). Deci, oricum, vorbim de o evoluţie faţă de Logan.

În al doilea rând, Dacia Sandero a luat trei stele în condiţiile echipării de bază, relativ limitată pentru a păstra un preţ redus. Modelul echipat cu pachetul de siguranţă suplimentar (care la noi costă 200 euro în plus şi presupune airbaguri laterale şi centuri de siguranţă cu pretensionare) a obţinut 31 de puncte, ceea ce înseamnă, în final, 4 stele Euro NCAP. Ceea ce este un rezultat mai mult decât mulţumitor pentru o maşină ieftină şi spaţioasă ca Sandero.

În al treilea rând, prin prisma preţului, Dacia Sandero este comparabilă cu modele proiectate în jurul anului 2000, cum ar fi precedenta generaţie Ford Fiesta, Renault Clio 2 sau Chevrolet Aveo, maşini care, din punct de vedere al siguranţei, se situează sub nivelul lui Dacia Sandero.

În concluzie, rezultatele Euro NCAP nu înseamnă că Dacia Sandero are un nivel scăzut al siguranţei. Dimpotrivă, stă foarte bine la acest capitol, dar este surclasată de modele mult mai noi din punct de vedere al concepţiei. Problema este cum va fi speculat acest rezultat de către mass media şi cum va fi înţeles de către public.

Cel puţin în Europa de Vest (care "înghite" cea mai mare parte a vânzărilor de Dacia Sandero), conducerea Renault s-ar putea să ia măsuri în urma rezultatelor acestor teste şi să asculte recomandările Euro NCAP, de a echipa standard maşina cu pachetul de siguranţă suplimentar, care conţine airbagurile laterale şi centurile de siguranţă cu pretensionare.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.