Dacia Sandero sau Dacia Logan facelift?

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Opinii

La interior, lucrurile sunt clar evoluate faţă de Loganul actual. Încă de când vrei să intri în Sandero, mânerele uşilor sunt altfel concepute, părând mai moderne. Totuşi, la atingere ai o vagă impresie că, dacă tragi mai tare, s-ar putea să rupi mânerul (senzaţie întâlnită şi dacă vrei să rabaţi retrovizoarele exterioare). Pe locul şoferului, tot ce ţine de aspectul postului de conducere a fost schimbat ca look, dar nu ca poziţionare.

Dacia Sanderp este încăpătoare Indicatoarele au fundal alb şi dau impresia că maşina aparţine unei clase superioare. Inserţiile de plastic cauciucat, cu aspect de minge de baschet, rup monotonia plasticului negru şi ieftin, fiind plasate peste tot pe planşa de bord, iar consola centrală este diferită, deşi poziţia butoanelor este exact aceeaşi ca la Logan. Volanul este şi el diferit, dar nu mi s-a părut că se ţine mai bine în mână decât cel de pe Loganul actual. Probabil cel mai surprinzător este mânerul de pe panoul interior al uşii, mâner care arată chiar bine şi este deosebit de ergonomic. Criticile apar imediat, datorită plasticului mult sub nivelul designului – însă nu pot face abstracţie de faptul că vorbim despre o maşină ieftină.

Reducerea ampatamentului faţă de Logan nu îmi dădea emoţii în ce priveşte habitabilitatea pe bancheta spate, iar realitatea mi-a confirmat aşteptările – în spate se stă foarte bine, aproape fără nici o diferenţ faţă de Logan, ba chiar mi s-a părut că e mai mult spaţiu decât în multe modele de clasă compactă (de exemplu, e mai mult loc decât pe bancheta din Skoda Octavia…). Însă minusul vine de unde nu te aştepţi – distanţa între baza montantului central şi şezutul banchetei este foarte mică, astfel încât, inevitabil, piciorul dă în ornamentul interior al montantului atunci când vrei să ieşi. Prin urmare, accesul este puţin obstrucţionat în ce priveşte picioarele, spre deosebire de cap, unde spaţiul este excedentar.

Logan facelift nu este cu nimic diferit de Sandero, atunci când vorbim de interior. Şi asta deoarece interiorul a fost pur şi simplu adaptat de pe Sandero. Doar în spate accesul se păstrează la cote mai bune, iar spaţiul pentru genunchi este o idee mai mare, dacă ai curiozitatea să faci măsurători exacte. Din punctul de vedere al habitaclului, da, pot spune că faceliftul Loganului este binevenit, deoarece aspectul de superieftin a fost înlocuit de impresia de ieftin şi bun. Lucru de lăudat pentru o maşină sper ieftină şi în continuare (nu cred că e cazul ca Dacia să o ia pe drumul emancipării cum a făcut Skoda).

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide