Exclusiv  Dacia Sandero sau Dacia Logan facelift?

Chiar dacă Dacia Sandero a fost dezvăluită oficial la Salonul Auto Geneva 2007, doar din iunie va începe comercializarea noului model. Cam tot atunci va intra pe piaţă şi Dacia Logan facelift. Deja se preconizează o alegere grea pentru clienţi.

Dacia Sandero sau Dacia Logan facelift? Dacia Sandero sau Dacia Logan facelift?
Într-un editorial anterior, meciul Sandero - Logan s-a terminat cu victoria celui dintâi. Însă acela era doar un meci "teoretic", bazat pe pozele maşinilor şi datele tehnice sumare. Acum, am avut ocazia să văd ambele maşini pe viu, aşa încât voi reedita meciul "Săndel" vs. "Golanul emancipat", din punct de vedere personal, al unui potenţial client interesat de unul sau altul dintre automobile.

Dacă vorbim despre exterior, pot afirma că Dacia Sandero arată mai bine în poze. Realitatea îl face pe Săndel ceva mai grăsuţ, amintindu-mi imediat că românii se cam dau în vânt după mici şi bere. Totuşi, nu îi lipseşte o oarecare fineţe a liniilor, numai că nu înţeleg rostul estetic al arcului de cerc din laterale. Acest lucru a impus mutarea bandourilor de pe uşi în partea inferioară, aşa încât maşina este acum mai expusă zgârieturilor uşoare din trafic. Un tribut inexplicabil adus esteticii.

Dacia Sandero - faruri şi siglă mari Farurile mi se par inutil de mari, dar măcar ansamblul frontal este omogen, cu grila impunătoare şi sigla în formă de desfăcător de bere - mare şi aproape tupeistă. În spate masivitatea este la ea acasă, stopurile arcuite fiind plasate în extremităţile hayonului. Interesantă ideea profilării blocurilor optice, se creează un aer de high-tech destul de atrăgător. Montantul spate foarte lat îmi dă de înţeles că vor fi nişte probleme cu unghiul mort, dar oglinzile retrovizoare foarte mari ar trebui să rezolve cât de cât problema. Din păcate, rabatarea acestora se face tot cu teama că poate rupi ceva.

Prin comparaţie, Dacia Logan facelift nu arată aşa de bine nici în poze, nici în realitate. De fapt, forma farurilor nu s-a schimbat, ci doar amenajarea interioară. Aspectul mai modern este dat de soluţia cu geam clar, grila a fost adaptată de la Sandero, iar fanta din spoiler arată ca un zâmbet flegmatic. Din păcate, partea frontală a pierdut din omogenitate faţă de Loganul actual simplist. Iar, în spate, eleronul profilat din capacul portbagajului este parcă pus de cineva nepriceput. Nu contest că a fost verificat rolul lui aerodinamic, dar, estetic vorbind, pur şi simplu nu mi se pare potrivit. Per total, spatele mă duce cu gândul la Clio Symbol. Şi nu neapărat prin similitudini, care sunt foarte mici, cât mai mult prin impresia de... nereuşit.

Bineînţeles, considerentele privind designul celor două maşini sunt subiective, designul fiind o chestiune de gusturi. Dar sper că aceste modificări aduse variantei facelift nu vor ridica preţul Loganului - pentru că, sincer, nu merită să plăteşti mai mult pentru un Logan care nu arată mai bine. Prin urmare, în ce priveşte exterioarele celor două maşini surori (sau fraţi), Sandero mi se pare mult mai reuşit - arată destul de bine chiar şi în versiune "Sandero tuning", cu acel kit exterior în stil crossover.

Faţă de concurenţa actuală din clasa mică, Sandero nu mi se pare neapărat mai prejos, ci doar mai puţin gândit la nivel de detalii estetice. Este doar un design ok, fără a fi nici foarte pragmatic, nici drăgălaş, nici prea efeminat, nici sportiv.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.