De vorbă cu Nissan Navara despre gropi, carburanţi şi şoferi

Nu cred că mai e nevoie să mă prezint. Cred că e suficient numele meu: Navara. Nissan Navara. Cei care au impresia că e o glumă, să se abţină - sunt un pick-up extrem de serios şi am de gând să vorbesc despre nişte lucruri foarte grave.

De vorbă cu Nissan Navara despre gropi, carburanţi şi şoferi De vorbă cu Nissan Navara despre gropi, carburanţi şi şoferi

Nissan Navara - reputatieSunt Nissan Navara. Adică un Nissan de teren cu o constituţie offroad serioasă. Aşa că nu mă impresionează gropile de pe şoselele din România. Sau, cel puţin, aşa credeam până recent - cu puţin timp în urmă am făcut un drum de urgenţă până în nordul ţării, pe un parcurs de 1.500 km, atât pe autostrăzi, cât şi pe şosele.

Cred că băieţii de la ProMotor s-au grăbit când au făcut materialul despre autostrăzile româneşti la finalul lui 2010. Acum trebuia făcut materialul. Pentru că asfaltul de pe A1 este în multe locuri crăpat, iar turnarea lui a fost făcută în mod clar după ureche. Eu am pe spate arcuri foi, de utilitară adevărată, aşa că pasagerii simt clar calitatea execrabilă a aşa-zisei autostrăzi.

Dar A1 e un caz fericit. Să vedeţi ce înseamnă drum bombardat între Dej şi Baia Mare. De groază nu doar pentru maşinile obişnuite, ci şi pentru SUV-urile de fiţe, X5-uri, Cayenne-uri sau ML-uri. Cam chestii de astea au şefii de pe la drumuri şi poduri, nu-i aşa? Sau din ministerul care trebuie să facă infrastructura din bani europeni, care sunt sifonaţi fără remuşcări.

Nissan Navara - offroader seriosCă, dacă nu ar fi asfaltul de calitate îndoielnică şi afacerile pe banii statului, nu şi-ar fi permis decât Logan-uri sau, mai rău, maşini second-hand. Eu am impresia că toate asfaltările se fac doar de ochii lumii, cu bugete umflate, dar cu furturi babane, aşa încât, după ce trece iarna, firmele lui cutărescu şi cutăreanu să fie băgate la înaintare la contractele cu statul.

Dar eu sunt doar o maşină, nu am cum să dovedesc lucrul ăsta. Şi, la o adică, am fost conceput pentru drumuri forestiere sau foarte proaste, deci nu prea mă afectează gropile, fie ele şi cratere. Mă minunează, însă, cât de fraieri sunt toţi şoferii care plătesc aşa-zisa rovinietă.

Pentru ce? Pentru gropi? Am înţeles că acum apare o rovinietă electronică, evoluăm. Dar în paralel văd că evoluează şi dimensiunea şi gradul de pericol prezentat de toate gropile astea nenorocite - cu doar câteva zile înainte de mica mea excursie, prin zona Băii Mari a avut loc un accident mortal, din câte am înţeles cauzat de un ditamai gropanul. Poliţia a spus că şoferul avea viteză prea mare, groapa a rămas nevinovată.

Una peste alta, pe domnul Oraan l-am văzut foarte mulţumit că m-a ales pe mine pentru deplasarea lui de urgenţă prin ţară, în condiţiile astea de iarnă capricioasă. Dar să nu credeţi că nu a fost reticent. Credea că motorul meu de 2,5 litri cu 190 CP şi tracţiunea integrală vor însemna un consum mare, care îl va rupe la buzunar.

Ha! Cât pesimism! Ia vedeţi pe pagina următoare ce lecţie i-am dat!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.