Editoblog 02 octombrie 2007

SIAB s-a mutat anul acesta din hangarele aeroportului Băneasa în locul fostului supermarket Metro Otopeni. Din lac în puţ sau o mişcare foarte bună?

Editoblog 02 octombrie 2007 Editoblog 02 octombrie 2007
Epoca de aur a lăsat Bucureştiului un loc special amenajat pentru expoziţii de tot felul, denumit Romexpo (îl ştiţi, cel de lângă Casa Scânteii, pardon, a Presei Libere). Cunoscut şi drept locul de desfăşurare al TIB-ului.

Însă nu şi al SAB-ului, sau, mai nou şi mai european, al SIAB-ului: Salonul Auto Internaţional Bucureşti. Acesta a fost găzduit până acum în halele aeroportului Băneasa, iar de la an la an a tot crescut în dimensiuni, ca notorietate şi ca număr de vizitatori. Locul chiar a devenit emblematic pentru pasionaţii care, o dată pe an, voiau să admire o mulţime de maşini lucitoare şi fete sexy, fără a se teme că vor fi implicaţi în vreun accident. Anul acesta, însă, gata cu aeroportul Băneasa, Salonul s-a mutat la fostul Metro Otopeni. Care va să zică, am trecut de la aeroport la supermarket. Vi se pare cumva o evoluţie?

În primul rând, Salonul s-a cam îndepărtat de Bucureşti - nu mult, dar suficient cât să nu mai fie între graniţele Capitalei. Oare acest lucru a dus la costuri mai mici ale închirierii spaţiului respectiv? Probabil, deşi expozanţii au fost anunţaţi că vor trebui să plătească nişte chirii mai mari decât la ediţia precedentă. Faţă de Băneasa, acum trebuie să mergeţi nişte kilometri în plus, pe un traseu gâtuit de lucrările de construcţie la pasaje şi plin de basculante care mişună pe la şantierele din zonă. Deci pregătiţi-vă pentru o doză serioasă de stres, pentru că oricine din capitală ştie că, în weekend cel puţin, aglomeraţia devine de-a dreptul insuportabilă. Dar am putea fi şi optimişti - distanţa până la Salon s-a scurtat - dacă veniţi dinspre Ploieşti...

Problema locurilor de parcare era destul de stringentă la Băneasa, aşa că, pentru noua locaţie, a fost anunţată amenajarea a 2.600 de locuri de parcare. Dar suprafaţa pusă la dispoziţia expozanţilor ajunge la 40.000 mp, cu 50% mai mare decât la precedentul Salon din 2005, iar standurile vor ocupa o bună parte din fosta parcare a Metro. Deci este de aşteptat ca problema parkingului să devină un adevărat calvar pentru vizitatori, mai ales că se preconizează o creştere masivă a numărului acestora.

Ar mai fi şi ideea în sine a locului: Metro te duce, inevitabil, cu gândul la târg, iar multă lume încă mai foloseşte sintagma "târg auto" - deşi Salon Auto, pe lângă rezonanţă, are o semnificaţie mult evoluată. Este adevărat, dată fiind experienţa anilor trecuţi, mulţi expozanţi abia aşteaptă să vândă exponatele, iar unii dintre vizitatori abia aşteaptă să beneficieze de discounturi grase şi oferte generoase, cu această ocazie. Dar SIAB a cam depăşit această fază, primând mai mult spectacolul auto. Cel puţin aşa ne place să credem.

În ceea ce priveşte expozanţii, aceştia vor fi cu 20% mai mulţi. Dacă data trecută mărcile de sub umbrela Ţiriac Auto au preferat să apară într-un salon propriu, separat de SIAB, anul acesta doar Trust Motors, importatorul Peugeot, va lipsi din peisaj, invocând "condiţiile improprii de expunere şi accesul dificil la noua locaţie". În schimb, multe dintre premierele de la Frankfurt vor avea premiera naţională cu ocazia SIAB 2007: Audi A4, BMW Seria 1 Coupe, Mitsubishi Lancer, Renault Laguna, VW Tiguan şi, mai ales, Dacia Logan Pick-Up. Nu vor lipsi nici câteva concepte, spre deliciul pasionaţilor de forme futuriste şi idei nonconformiste.

Şi, ca să terminăm tot într-o notă pesimistă, azi, în 2 octombrie, stadiul de construcţie al standurilor părea foarte departe de finalizare, după cum se poate observa şi din imaginile surprinse de fotografii de la Freelancer. Mai sunt două zile şi trei nopţi până la deschiderea oficială pentru public, deci timp ar fi pentru a se pune toate lucrurile la punct. Deşi nu ar fi exclus ca joi, în ziua presei, tăierea panglicii inaugurale să fie acompaniată de fierăstraie electrice şi burghie...

Oricum, noi vă aşteptăm la standul ProMotor. Avem câteva surprize, pe care încă nu le divulgăm. Vă lăsăm pe voi să vă daţi cu presupusul. Şi o să mai vrem şi părerile voastre despre această ediţie a SIAB, pe care le adunăm conştiincios în topicul dedicat din forum. Invitaţie valabilă şi pentru expozanţi.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.