Editorial

Mulţi dintre noi aşteptăm ca Dacia să devină o nouă Skoda. O marcă apreciată nu doar pentru maşini ieftine, ci şi pentru modele cu un design atrăgător şi o construcţie mult mai elegantă.

Editorial Editorial
Pînă de curînd, Dacia nu avea nici o şansă să rivalizeze cu Skoda, cehii aflîndu-se cu un pas mare înainte, cu patru modele arătoase şi foarte apreciate pentru fiabilitate. Dacia a început să ne surprindă exact acum un an, cînd, la Salonul de la Geneva, a expus primul său concept din istorie, Steppe, o maşină care, în fapt, prefaţa breakul, dar printre rînduri semnala şi apariţia unui viitor SUV. La puţin timp, Carlos Ghosn, preşedintele Alianţei Renault Nissan, anunţa că gama Logan va avea, pe lîngă berlină şi break, un furgon (apărut între timp), un pickup, un hatchback şi un SUV.

Mulţi au speculat între timp pe marginea lansării unui al doilea model Dacia, o maşină mai mică şi mai ieftină decît Loganul. Negate fără prea mare tragere de inimă, aceste speculaţii au fost confirmate de curînd, în momentul în care la Romexpo s-a organizat o previzionare la care diferiţi şoferi bucureşteni au fost invitaţi să vadă şi să îşi dea cu părerea despre un nou model. Informaţia, apărută în premieră pe blogul colegului nostru Cabral (www.garajul.ro), a fost apoi confirmată şi de alţi participanţi la previzionarea organizată pentru Dacia de către Synovate Romania.

Ce a văzut asistenţa? O Dacie de clasă mică, un design şocant de atrăgător, un motor de 1,4 litri şi 75 de cai. Amplasată într-o hală în care se mai aflau un Ford Fiesta, un Peugeot 206 şi o Skoda Fabia, maşina i-a atras prin designul reuşit pe toţi privitorii. Intenţia celor de la Renault şi Dacia este clară: să sondeze opinia publică în legătură cu acest nou model, al cărui preţ va fi de 7.200 de euro. Iar reacţiile celor de faţă au fost extrem de pozitive, cel puţin potrivit surselor noastre. Bot agresiv, caroserie în cinci uşi, dimensiuni reduse, de maşină de oraş, preţ accesibil (mult mai mic decît al concurenţilor direcţi). Toate atuurile pentru a realiza o nouă maşină de succes, aşa cum s-a întîmplat şi cu Logan. Dacă noua Dacia este gata, cel mai probabil ea va fi prezentată oficial la Salonul Auto de la Bucureşti (de fapt la Metro Otopeni), din octombrie. Pînă atunci, aşteptăm în legătură cu acest model poze-spion, schiţe şi alte informaţii inedite, pe care, dacă se vor dovedi adevărate, le vom răsplăti cu generozitate.

O altă dovadă în sprijinul ideii că Dacia şi Renault pregătesc o ofensivă puternică în România este anunţata vizită la Bucureşti a designerului-şef de la Renault, Patrick le Quement. Ce va anunţa el? Cel mai probabil deschiderea unui nou centru de design Renault (nu doar Dacia) în România. Noua facilitate, care ar urma să fie construită lîngă Bucureşti, va face din România a şaptea ţară din Europa cu un centru de design internaţional. Astfel, vom avea şansa ca, peste o vreme, să vedem un Clio sau un Megane desenate şi proiectate la noi. {i, în condiţiile în care un român a cîştigat concursul de design Peugeot (vezi pag. 82 din acest număr), avem cu ce să ne mîndrim.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.