Exemplu să cumpărăm maşini româneşti

Apreciez un lucru la preşedinte când vine vorba despre industria auto. Nu doar a înţeles cât de importantă este afacerea asta pricăjită, care încă mai produce mărfuri de larg consum, dar şi face ceva vizibil în acest sens.

Exemplu să cumpărăm maşini româneşti Exemplu să cumpărăm maşini româneşti

La câtă critică încasează în presă preşedintele Traian Băsescu, a ajuns de acum o încercare riscantă să te apuci să scrii ceva de bine despre locatarul de la Cotroceni. Nu am pretenţia că ştiu sau înţeleg foarte bine subtilităţile politice ale liderilor partidelor băştinaşe pentru că de cele mai multe ori le lipseşte minimul de fineţe al discursului unui "mogul" din piaţa de legume.

Şi nici cu Traian Băsescu nu mă ruşinez în parcul de distracţii "Dâmboviţa".

Apreciez însă un lucru la preşedinte când vine vorba despre industria auto. Nu doar a înţeles cât de importantă este afacerea asta pricăjită, care încă mai produce mărfuri de larg consum, dar şi face ceva vizibil în acest sens.

Faptul că se afişează în public cu un Logan şi că acum îşi cumpără un Duster arată şi dă încredere românilor într-un produs de succes, unul dintre puţinele care ne mai fac imagine bună la export. Desigur, şi-ar permite orice altceva, aşa cum fiica cea mică se plimbă cu Range Rover Sport şi cu siguranţă nu i se pare cea mai bună maşină pe care a condus-o, dar ştie că e treaba lui să facă asta.

Cât timp românii continuă să cheltuiască pe maşini româneşti, aproape un sfert de milion de familii din ţară ştiu că în casă vine şi luna viitoare cel puţin un salariu de pe urma celor care asamblează la uzină ori muncesc în fabricile de piese. La fel fac şi francezii, ştiu asta cei care au ajuns măcar o dată acolo. Străzile sunt pline de Peugeot, Renault şi Citroen care domină vânzările.

Veţi spune că acum în Franţa şi Germania se vând deja foarte bine Daciile, iar vesticii nu mai sunt chiar aşa naţionalişti. Poate că i-a ajuns din urmă vorba aia cu cămaşa (a se citi economia familiei), care îmi e mai aproape de piele ca haina (economia ţării).

Daciile sunt bune de navetă şi de muncă la banii ăştia chiar şi numai cât ţine garanţia. Numai noi ne ţinem rangul prea sus. Aud prea mulţi care spun că la 7.000 de euro preferă un second hand de marcă, bine dotat, chiar şi cu 200.000 de kilometri la bord.

Când cei 7.000 de euro sunt toţi banii pe care îi ai, un second hand este o loterie în care şansele ca maşina să nu consume servicii de mecanică, neacoperiţi de vreo garanţie, în primii doi ani de folosinţă seamănă cu probabilitatea câştigului la 6/49. De aceea nu îşi iau "Françoizii" şi "Gerharzii" second-hand direct din faţa casei, fără taxă auto şi ni le lasă nouă bucuroşi.

Hai că nu mă ţine bunăvoinţa până la sfârşitul editorialului.

Tocmai mi-am amintit de comanda de conserve zburătoare expirate F16. Toate încasările de TVA şi impozite de pe urma Daciilor nu cred că vor acoperi aventura financiară cu avioane de vânătoare la raţe bătrâne.

Plus că de banii ăştia am fi terminat autostrada Braşov - Borş sau peticeam găurile din toată ţara, de patru ori. Şi după aceea ne predam sau ne declaram neutralitatea în caz de război. La câţi bani cotizăm americanilor de la Bechtel, băncilor, hipermaketurilor sau producătorilor de plastic şi fier cu valoarea adăugată foarte mare din ţările NATO, vin sigur să îşi protejeze investiţiile. După mine vin sigur austriecii.

Mai am de achitat rate nesimţit de mari vreo 39 de ani. Cam cât pentru 20 de Duster-e.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.