"Fratele" lui Ford B-Max va fi construit în Brazilia

Platforma lui Ford B-Max, modelul care va fi construit la uzina Ford de la Craiova, va fi utilizată pentru o "rudă" crossover, care însă urmează să fie construit în Brazilia.

"Fratele" lui Ford B-Max va fi construit în Brazilia "Fratele" lui Ford B-Max va fi construit în Brazilia

Cei de la Ford se mişcă repede: peste un an sau maxim doi vom avea parte de un concurent cu siglă ovală pentru Dacia Duster. Însă această nouă maşină nu va fi construită în uzina Ford de la Craiova, ci mult mai departe, în Brazilia.

Acolo este produs, deocamdată, micul SUV Ford Ecosport, model derivat din Ford Fusion, bazat pe platforma tehnică a precedentei generaţii Ford Fiesta. Urmaşul lui Ford Ecosport nu are încă un nume definitiv, dar este clar că va utiliza platforma tehnică a noului Ford Fiesta.

Ceea ce înseamnă, de fapt, că va împărţi această platformă chiar cu modelul Ford B-Max, care se va produce în curând la uzina Ford de la Craiova. Despre B-Max ştim oficial că va fi un monovolum de categorie mică - însă ne întrebăm de ce nu a preferat Ford să folosească uzina oltenilor pentru un crossover sau SUV de mici dimensiuni, acest segment fiind mai prolific.

Ford intenţionează să investească în Brazilia circa 1,8 miliarde de euro, în perioada 2011-2015, dorind să îşi consolideze poziţia pe piaţa braziliană, dominată momentan de VW, Fiat şi GM. Urmaşul lui Ford Ecosport ar urma să apară cel mai devreme în 2012, fiind conceput după principiile de standardizare ale programului "One Ford", iniţiat de Alan Mullay.

Bineînţeles că planurile concernului american presupun nu doar exportul acestui model, ci şi producerea acestuia în alte părţi ale lumii. Iar în Europa ar fi mai rentabilă producerea acestuia pe plan local decât importul din America de Sud.

Şi unde altundeva ar putea fi produs, dacă nu la fabrica Ford de la Craiova, din moment ce va împărţi platforma cu B-Max, deci va putea utiliza liniile de asamblare ale acestuia.

Până atunci, însă, nu vorbim de planuri concrete, ci doar de ipoteze. Totuşi, este clar că acest urmaş al lui Ford Ecosport este răspunsul celor de la Ford dat lui Dacia Duster. Care va avea un avans foarte confortabil pe piaţă până când crossoverul Ford va ajunge în Europa.

Deocamdată, nu se ştiu mai multe detalii, însă rămâne întrebarea dacă nu era o alegere mai bună pentru Ford să producă din start acest model la Craiova, în locul lui B-Max. Există o consolare: în cazul în care succesul lui B-Max este sub aşteptări, fabrica oltenilor poate fi rapid convertită la producţia noului crossover Ford.

oraan.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.