Grupul Fiat - planurile pentru 2010-2014 în Europa

Noul grup Fiat-Chrysler şi-a prezentat planurile pentru următorii 5 ani, care arată deosebit de ambiţioase. Şi, pentru că obeictivul este de a deveni Number One, să vedem cum va contracara noua alianţă Fiat-Chrysler grupul VAG.

Grupul Fiat - planurile pentru 2010-2014 în Europa Grupul Fiat - planurile pentru 2010-2014 în Europa

Clasa mini

Fiat este recunoscut ca specialist al maşinilor mici, aşa încât era de aşteptat ca în acest domeniu să fie anunţată "forfotă". Poate părea surprinzător, dar Fiat anunţă chiar pentru 2010 lansarea lui Fiat Seicento. Interesant, până acum a fost vorba doar de zvonuri privind succesorul lui Fiat Topolino, deci, teoretic, frăţiorul lui Fiat 500 ar putea primi indicativul oficial 600.

Pe de altă parte, deja au apărut primele poze oficiale cu Fiat Uno, model destinat pieţei sud-americane. Dar care, cel mai probabil, va fi oferit, din 2011, ca noul Fiat Panda pe plan european (ciclul de viaţă al actualului Panda se apropie de 8 ani).

Din punct de vedere tehnic, e clar că noile 600 şi Panda vor împărţi aceeaşi platformă tehnică, dar vor fi targetate diferit: Panda mai pragmatic şi mai ieftin, iar 600 pentru amatorii de life-style - sau, dacă vreţi, o alternativă mai accesibilă la Fiat 500.

Volkswagen nu are, deocamdată, un răspuns pe plan european pentru aceste noi modele - de fapt, nici măcar Fiat 500 nu este contracarat de constructorul german. Iar, cel puţin până în 2013, Fiat nu prea are de ce să îşi facă griji din direcţia grupului VAG în segmenul mini.

Mai mult, faţă de principalii concurenţi din Europa (trio-ul Citroen C1 - Peugeot 107 - Toyota Aygo, "verii" Hyundai i10 şi KIA Picanto, Toyota iQ sau chiar smart ForTwo), Panda şi 600 (sau Topolino) au şanse reale să se impună printr-un preţ convenabil.

Grupul VAG mai rămâne descoperit într-o nişă: cea a maşinilor mici performante, unde Fiat se bazează pe mica bombă Abarth 500. Nu e un ajutor nepreţuit pentru cifrele de vânzări, dar poate deveni un vector de imagine serios.

În 2013, mai este planificată lansarea unui model nou, un "citycar" despre care, până acum, nu există nici un zvon concludent. Cel mai probabil este vorba despre o maşină cu un sistem de propulsie hibridă sau chiar total electrică.

Tot în 2013, Volkswagen şi-a anunţat intenţia de a lansa familia sa de maşini de oraş electrice, deci Fiat trebuie să vină cu un răspuns pe măsură. Aici, într-adevăr, pariurile sunt deschise, iar concurenţa se anunţă acerbă.

În concluzie, grupul Fiat vs. grupul VAG în clasa mini: 2-1

Clasa mică

Fiat Grande Punto urmează a fi înlocuit cu o generaţie complet nouă în cursul anului 2013, dar, până atunci, trebuie să ţină piept unei concurenţe foarte puternice din direcţia grupului VAG: Skoda Fabia, Seat Ibiza şi Volkswagen Polo.

Este aproape imposibil pentru grupul Fiat să realizeze vânzări mai bune decât această "familie" de concurenţi în Europa, mai ales că piaţa este dominată serios şi de alţi concurenţi redutabili: Ford Fiesta (cel mai vândut model la început de 2010),un complet nou Chevrolet Aveo, "vărul" de platformă tehnică Opel Corsa sau ambiţiosul automobil global Nissan Micra.

Iar aportul modelelor premium Lancia Ypsilon şi Alfa Romeo MiTo nu se arată unul semnificativ. Chiar dacă în 2011 este preconizată lansarea unei noi generaţii Ypsilon (în colaborare cu Chrysler?), iar în 2013 o versiune cu 5 uşi a lui MiTo, grupul VAG are o imagine mult mai puternică prin noul Audi A1. Nici versiunile de top Abarth Punto EVO şi Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio nu sunt de natură să depăşească vânzările lui Polo GTI, Ibiza FR sau Fabia RS

În schimb, pe pieţele emergente europene, familiştii care vor un sedan spaţios şi abordabil pot opta pentru Fiat Linea, model care va fi înlocuit (sau, mai degrabă, va primi un upgrade) în 2011. Alături de Line, Fiat mai are, încă, în gamă micul sedan Fiat Albea, care, însă, nu este o ofertă la fel de bună ca Dacia Logan.

Grupul VAG nu are încă un răspuns pe măsură, dar se pare că Linea va fi concurat în maximum doi ani de noul model low-cost Skoda, conceput pentru a rivaliza cu Logan 2 (sau Dacia Sedan).

În concluzie, grupul Fiat vs. grupul VAG în clasa mică: 1-2

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.