Maşinile franceze de nişă

În ultimii ani, Renault are o reputaţie mai mare datorită Formulei 1 decât a modelelor pe care le comercializează. Iar Citroen şi Peugeot nu au mai ieşit cu adevărat în evidenţă de multă vreme. What's up, hexagon?

Maşinile franceze de nişă Maşinile franceze de nişă
Numiţi rapid maşini de teren sau SUV-uri franceze! Ah, excuse moi, de-abia acum au apărut primele astfel de maşini în Hexagon: fraţii Citroen C-Crosser şi Peugeot 4007, precum şi Renault Koleos. Şi toate aceste modele sunt asiatice: în primul caz este vorba de Mitsubishi Outlander, dar europenizat (a se citi schimonosit, pentru a i se conferi o discutabilă identitate de marcă); în al doilea, este vorba despre un parteneriat între Renault şi Samsung, maşina urmând a fi produsă exclusiv în Coreea.

Cu alte cuvinte, francezii şi-au dat seama prea târziu că domeniul SUV şi crossover este în continuă ascensiune, iar acum au venit cu nişte propuneri în stil compromis. E clar că, nişte ani buni de acum înainte, francezii vor face doar figuraţie şi se va trebui să se mulţumească doar cu cifre de vânzări modeste, pentru că au deja concurenţi foarte puternici.

Acum gândiţi-vă repede la nişte maşini sport de renume franţuzeşti, coupe-uri sau cabriolete. Dacă se poate, modele care au un renume - de preferat, nu unul intrat în istorie şi clasat, cum este Venturi, de exemplu. De fapt, ne interesează dacă cei trei mari constructori Renault, Citroen şi Peugeot au avut cu ce se lăuda în domeniul maşinilor de fiţe. Iar răspunsul este... că durează prea mult până daţi răspunsul. În cazul lui Renault, se poate spune că Alpine are un oarecare renume - dar cam palid faţă de alte mărci de pe continent. Peugeot şi Citroen au mai tatonat piaţa cu nişte modele, dar niciodată cu succes.

Pare chiar de neconceput ca un reputat campion din Formula 1, un foarte cunoscut campion din WRC şi un inedit combatant în cursele de anduranţă să nu poată sprijini imaginea din competiţii cu vectori de imagine pe şosea. Doar leul francez poate fi băgat în seamă, datorită marelui Peugeot 407 Coupe (care îi succede lui 406 Coupe, desenat de Pininfarina), dar şi a pleiadei de coupe-cabrio, din familiile 206/207 şi 307/308. Citroen se mulţumeşte să rupă gura saloanelor cu unele dintre cele mai reuşite concepte, iar Renault... se ţine de experimente: Avantime, Vel Satis, Megane 2 şi, mai nou, Laguna 3.

De fapt, rombul continuă cu alte experimente ciudate: coupeurile Laguna şi Megane. Într-o eră în care coupe-ul cu patru uşi (vezi Mercedes CLS sau VW Passat CC), ba chiar SUV-ul coupe (BMW X6) încep să prindă teren, Renault ne va "gratula" cu un coupe posibil concurent al lui Hyundai Genesis Coupe, dar şi cu un hot-hatch posibil concurent al lui VW Scirocco. Toate acestea în stilul criticat al noului Renault Laguna.

Îmi scapă mie ceva sau "degringoladă" este unul dintre termenii care îi caracterizează pe francezi zilele astea?
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.