Operaţiunea "Porţi Deschise Dacia Duster"

Români, cetăţeni ai tricolorului, daţi atacul la maşina de teren populară! Dacia vă testează viteza de reacţie şi anunţă cu surle operaţiunea "Porţi Deschise Dacia Duster".

Operaţiunea "Porţi Deschise Dacia Duster" Operaţiunea "Porţi Deschise Dacia Duster"

Când cei de la Dacia declanşează o campania de promovare, o lansare de produs, nu se adresează unui singur conducător auto, posibil client. Dacia vorbeşte deodată cu milioane de cetăţeni disciplinaţi. Dacia nu vinde maşini, ci soluţii naţionale. De parcă suntem cu toţii soldaţi, iar Dacia ne călăuzeşte pe câmpul de luptă unde va declanşa o ofensivă strategică pe tărâmul necunoscut al noroiului şi asfaltului ciuruit.

"Operaţiunea" - un cuvânt perimat de publicitatea debitată din minţile infantile ale unor creativi/multiplicatori de clişee a ajuns la fel de ieftin precum "savoare", "incredibil", "noul" şi mă duce mai degrabă cu gândul la o plictiseală generalizată cu lait-motiv. Consilierii de vânzări din reţeaua Dacia sunt chemaţi la muncă în week-end şi pun pariu că s-au bucurat nevoie mare că trebuie să îşi toace răbdarea în loc să râgâie după mici şi bere.

Au însă un motiv. Sunt Porţi Deschise la Dacia. Fix între 15 şi 18 aprilie, numai între orele 9 şi 19. Adică stai, în restul anului sunt închise? Reprezentanţele Dacia au ajuns de o importanţă strategică şi istorică atât de însemnate, precum Palatul Cotroceni pesemne, unde se intră o dată pe an, atunci când vrea şi locatarul.

Nu râdeţi, similitudinile continuă. Dacia cere la test-drive şi buletinul, completarea unor formulare, numai controlul anti-tero lipseşte şi agenţii SPP. Test-drive-ul este în finalul calvarului cu statul la coada de rigoare o veritabilă onoare. Mai că îţi vine să îi dai un bacşiş ca să îl îmbunezi ca la doctor pe vânzătorul plictisit, care îţi atrage atenţia să nu depăşeşti viteza de 20 kmh în curtea reprezentanţei.

Pentru o tură de 5 minute maximum, le-ai dat datele personale ca să te mai bombardeze cu nişte oferte când or ajunge din nou în criză şi le-ai şi mulţumit pentru asta. Ţi-ai făcut poze cu toată familia lângă utilaj şi apoi îţi iei lista de preţuri trasă la copiator. De acum poţi pleca bucuros la grătar că ai despre ce aventuri să povesteşti. Ai călărit Dacia Duster!

Şi totuşi, vremurile când o Dacie se lua cu pile şi plecăciuni au trecut de prea multă vreme. Tu ar trebui să ştii de acum că nu ei îţi fac o favoare când îşi deschid porţile, ci tu le faci una uriaşă lor oricând intri în showroom. Oricând ai tu chef, chiar şi cu zece minute înainte de închidere. Ar trebui să te aştepte cu o cafea şi o vorbă bună, să îţi răspundă şi două ore la întrebări în timp ce faci un test-drive pe cel puţin zece kilometri în şi prin afara oraşului.

Până să cumperi maşina asta, dacă întradevăr ţi-o doreşti, trebuie să ştii că ai dreptul să ştii cu exactitate pe ce dai banii. Adică trebuie să îţi ofere posibilitatea să testezi o maşină cu aceeaşi motorizare şi un set complet de dotări, ca să ai un termen de comparaţie. Nu ar trebui să fii jenat să ceri şi un test pe teren accidentat, ca să te convingi că filmul de prezentare nu a fost doar "de show".

Iar când iei decizia să îţi cheltuieşti economiile sau banii luaţi cu dobândă de prin bănci, negociază. Nu vor lăsa nici un leu la început, însă chiar şi preşurile dacă le obţii gratis, tot e bine.

Şi încă ceva, pont gratis. Vor cere 5.000 de lei avans, deşi livrarea nu se face mai devreme de o lună sau chiar două. Sper că nu trebuie să îţi mai spun cum ar trebui să sune dedicaţia muzicală... Un refren din Paraziţii ar pica perfect.

P.S.

Aştept cu viu interes să îi văd pe cei patru norocoşi (nu cinci, cum s-a făcut publicitate falsă pe anumite site-uri) care au potrivit cheia promoţională în contact. I-a văzut cineva?

P.P.S.

Editorialul de faţă nu ia în discuţie calitatea dotărilor autoturismelor Dacia, fiabilitatea sau preţurile. Este doar opinia autorului cu privire la strategia de marketing a companiei.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.