Până la finalului 2010, în China se vor vinde 17 milioane de maşini

Piaţa auto din China este văzută foarte optimist de analişti: conform estimărilor, până la finalul acestui an în China se vor vinde circa 17 milioane de maşini. Cum vi se pare?

Până la finalului 2010, în China se vor vinde 17 milioane de maşini Până la finalului 2010, în China se vor vinde 17 milioane de maşini

În timp ce piaţa auto europeană şi cea nord-americană înregistrează regrese de la lună la lună, piaţa auto chineză pare o adevărată "sugativă" în ce priveşte vânzările de maşini noi.

Conform estimărilor analiştilor de la mai multe companii de cercetare şi consultanţă, vânzările de maşini noi în Europa de Vest nu vor depăşi 13 milioane de unităţi la finalul lui 2010, iar în America de Nord vor ajunge din nou la pragul de 15 milioane de unităţi.

În aceste condiţii, estimările analiştilor, conform cărora la finalul lui 2010 în China vom vedea mai mult de 17 milioane de maşini noi cumpărate în acest an, par o palmă destul de grea dată europenilor şi americanilor. Dar şi o veste bună pentru investitorii auto de pe piaţa chineză.

Practic, analiştii prevăd o creştere de 46% faţă de 2009 (când s-au vândut "doar" 13,6 milioane de maşini), ceea ce înseamnă că în China criza, cel puţin în domeniul auto, a cam devenit istorie. Mai mult, prognozele pentru anii următori sunt dintre cele mai bune, spre deosebire de pieţele europeană şi americană, unde se speră că vânzările măcar se vor stabiliza.

Specialiştii estimează că, în 2020, în China se vor vinde mai mult de 30 de milioane de maşini, iar în 2030 este vehiculată o valoare astronomică, de 75 de milioane de maşini! Totuşi, reticenţele nu lipsesc, având în vedere că vorbim de un interval de timp foarte mare, de 20 de ani.

Pentru moment, realitatea ne arată că, numai în Pekin, zilnic sunt vândute aproape 2.000 de maşini noi, ceea ce înseamnă un surplus de circa 700.000 de maşini noi anual. Şi asta doar în capitala chineză.

Nu este greu de înţeles că, în acest ritm de creştere, am ajunge în câţiva ani la un adevărat dezastru ecologic în China. De aceea, guvernul chinez insistă şi investeşte masiv pentru trecerea cât mai rapid la sistemele de propulsie electrice.

În curând, se pare că în China vom evolua de la "vânzări de maşini noi" la "vânzări de maşini electrice". Asta în timp ce în Europa, de exemplu, estimările spun că, în 2020, aproximativ 10% din parcul auto va fi format din maşini electrice.

Cine e în urmă şi cine evoluat, în concluzie?

oraan.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.