Pirateria taximetriştilor înfloreşte la ea acasă, în Bucureşti

Preţul mic înseamnă pericol şi evaziune. Cineva dintr-un birou cu salariu plătit de noi, contribuabilii, ori stă de pomană, ori îşi rotunjeşte leafa. CINE IA ŞPAGA TAXIMETRIŞTILOR?

Pirateria taximetriştilor înfloreşte la ea acasă, în Bucureşti Pirateria taximetriştilor înfloreşte la ea acasă, în Bucureşti

www.buhnici.ro - informaţie gratis despre lucrurile care contează

În fiecare dimineaţă, clincenenii, bercenarii ori jilăvenii se urcă în taximetre şi pornesc cu avânt economic spre Bucureşti. Potenţa lor financiară susţine activitatea câtorva sute de taximetrişti harnici. Criza care a nenorocit România, ocoleşte cu succes Petrăchioaia, Buftea, Bragadiru, Voluntari şi alte câteva localităţi ilfovene.

Indiferent de dimensiune, populaţie şi noroi, toate satele şi municipiile desfundate din jurul Bucureştiului au fost binecuvântate cu taximetre fără număr. Nume precum Pelicanul, Euroline, Drive Taxi sau nu mai ştiu ce firmă obscură au rejuvenat fără acid hialuronic o afacere pe care o credeam falimentară dacă îi asculţi pe şoferii năduviţi de preţul benzinei.

Afacerea cu taximetre merge atât de bine unsă, încât patronul de la Pelicanul Taxi îşi permite chiar să scadă preţul. 1,39 lei per kilometru este, cred eu, cel mai mic tarif de care am auzit pe la noi, preţ care înfruntă benzina de aproape şase lei fără vreo emoţie

Vă mai amintiţi când erau carburanţii mai ieftini cu vreo treime, iar tarifele se apropiau de 2 lei? Aşa că un record absolut merită aplaudat. Iată oameni cu viziune care ne demonstrează că afacerile bune vin de acolo de unde nu te aştepţi. Ilfovul este, aşadar, în plină expansiune economică, iar cetăţenii săi au nevoie de transport accesibil şi de calitate.

Doar că probabil nu ştiau despre asta...

Biznismenii ilfoveni vin aşadar devreme în Bucureşti. Taximetrele cu bulină galbenă din sectorul agricol sunt puse apoi în faţa dilemei. Dacă tot am ajuns aici imediat după cântarea cocoşului, să mă întorc cu maşina goală acasă? Aşa că bântuie oraşul în aşteptarea întâi decembriştilor pe care să îi aducă acasă la sfârşitul zilei.

Poate de aceea am văzut eu mai multe taxiuri de Ilfov ca niciodată pe străzile Bucureştiului. Altfel nu îmi explic. Legea spune clar că nu ai voie să prestezi taximteria decât în localităţile unde ai licenţă.

Mă mai miră ceva. Cum supravieţuiesc taximetriştii care prestează la asemenea tarife? După ce plătesc planul la firmă şi fac plinul, ce le mai rămâne? Ce consum trebuie să aibă maşinile acelea ca să renteze să mergi atâta vreme la dumping?

Am dubii mai serioase de atât în legătură cu siguranţa pasagerului. Ultima dată când am mai mers cu tarif mic, mi-a fost mai teamă în Logan decât cu Claudiu David, campionul de raliu, în BMW M3. La 70 la oră, Dacia cu 280.000 de km în bord tremura din toate închieturile. Rulmenţii huruiau sinistru, iar şoferul avea poftă de ironii: "poate ne sare roata"...

Arăt cu degetul direct spre Direcţia Transporturi din Primăria Generală a Municipiului Bucureşti şi Poliţia Rutieră. Privirea întoarsă şi tolerarea unor firme clientelare de genul acesta va duce curând la accidente grave. Nu mă interesează cum se canibalizează patronii din taximetrie.

Din punctul meu de vedere, preţul mic este succesul economiei de piaţă. Când preţul mic înseamnă pericol şi evaziune, mai înseamnă însă că cineva dintr-un birou cu salariu plătit de noi, contribuabilii, ori stă de pomană, ori îşi rotunjeşte leafa. În ambele cazuri, merită mai mult decât dispreţul.

Îi chem pe taximetriştii care ştiu adevărul să ne spună: CINE IA ŞPAGA?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.