Rabla 2011 – mai complicat şi mai enervant

Trei drumuri la Remat şi vreo săptămână de răbdare. Cam asta te aşteaptă dacă vrei să te înscrii în ediţia din 2011 a programului de înnoire a parcului auto. Şefii de la Fondul de Mediu au complicat enorm procedura ca să nu mai fie fraudaţi masiv ca în 2010. Dacă anul trecut tichetul se elibera în aceeaşi zi, în 2011 verificările vor fi mult mai severe.

Rabla 2011 – mai complicat şi mai enervant Rabla 2011 – mai complicat şi mai enervant

www.buhnici.ro - informaţie gratis despre lucrurile care contează

Hai să vedem cum treci prin birocraţie fără fire de păr alb.

Prima condiţie este ca maşina să aibă cel puţin zece ani vechime. Nu se acceptă însă autoturisme importate mai recent de 2006. Statul vrea astfel să îi descurajeze să facă profit pe cei care au adus zeci de mii de maşini second-hand după aderarea din 2007. Pe undeva mi se pare normal să nu casăm cu bonificaţie rebuturi occidentale.

Primul drum la REMAT îl faci cu maşina şi toate documentele. Atenţie că talonul şi cartea trebuie aduse în copii legalizate. Proprietarul predă maşina şi se întocmeşte un proces verbal de custodie la REMAT. Adică le laşi maşina pe semnătură până se rezolvă actele.

Apoi datele tale şi ale maşinii sunt transmise electronic Fondului de Mediu de cei la REMAT. Funcţionarii verifică dacă documentele sunt în regulă şi maşina se încadrează în program. Au de acum un program care verifică în baza de date de la înmatriculări că nu cumva ai adus rabla altcuiva cu acte false. S-a întâmplat anul trecut cu un tip care a făcut aşa cu 50 de rable şi a vândut tichetele rapid. Evident.

Partea asta cu verificarea durează cel puţin o zi. Te duci acasă şi aştepţi telefonul lor.

Dacă totul e OK, cei de la REMAT te sună să vii să ridici certificatul de distrugere. Cu certificatul proprietarul are la dispoziţie să facă radierea din circulaţie. Cu certificatul de radiere în original revine la REMAT şi abia atunci i se înmânează tichetul valoric. Adică la al treilea drum.

Şi, cum nimic nu funcţionează la noi cu cap, deşi programele Rabla funcţionează deja de ani buni, noi încă le îmbunătăţim pe spinarea şi pingelele automobilistului.

Nimănui nu i-a păsat spre exemplu că majoritatea centrelor de reciclare unde se casează rablele sunt în afara oraşului. Adică vii cu maşina pe roţi să zicem, ori cu platforma, o laşi şi pleci acasă pe jos. Revii apoi pe cheltuiala ta de încă două ori. Faza enervantă este că anul acesta au descalificat masiv o mulţime de remat-uri pe motiv de ştampile şi birocraţie.

Ilfovul spre exemplu nu are nici un centru acreditat, iar în Bucureşti sunt doar două din şapte, ambele cu acelaşi acţionar. Desigur că restul au sărit cu reclamaţii care vor fi soluţionate în trei săptămâni după ce se duce vârful de casări.

În fine. 60.000 de tichete de câte 3.800 de lei bucata sunt disponibile până în octombrie. Statul va suplimenta sumele alocate, dacă românii vor da năvală. Trei tichete de persoană este maximul la cumpărarea unei maşini noi iar firmele pot deasemenea participa.

Peste două milioane de automobile înmatriculate la noi se califică pentru casare. Adică jumătate din parcul auto naţional.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.