Rabla 2011 – mai complicat şi mai enervant

Autor: George Buhnici 21 mart. 2011 Opinii
Rabla 2011 – mai complicat şi mai enervant


www.buhnici.ro – informaţie
gratis despre lucrurile care
contează

Hai să vedem cum treci prin birocraţie fără fire de păr alb.

Prima condiţie este ca maşina să aibă cel puţin zece ani
vechime. Nu se acceptă însă autoturisme importate mai recent de
2006. Statul vrea astfel să îi descurajeze să facă profit pe cei
care au adus zeci de mii de maşini second-hand după aderarea din
2007. Pe undeva mi se pare normal să nu casăm cu bonificaţie
rebuturi occidentale.

Primul drum la REMAT îl faci cu maşina şi toate documentele.
Atenţie că talonul şi cartea trebuie aduse în copii legalizate.
Proprietarul predă maşina şi se întocmeşte un proces verbal de
custodie la REMAT. Adică le laşi maşina pe semnătură până se
rezolvă actele.

Apoi datele tale şi ale maşinii sunt transmise electronic
Fondului de Mediu de cei la REMAT. Funcţionarii verifică dacă
documentele sunt în regulă şi maşina se încadrează în program. Au
de acum un program care verifică în baza de date de la
înmatriculări că nu cumva ai adus rabla altcuiva cu acte false. S-a
întâmplat anul trecut cu un tip care a făcut aşa cu 50 de rable şi
a vândut tichetele rapid. Evident.

Partea asta cu verificarea durează cel puţin o zi. Te duci acasă
şi aştepţi telefonul lor.

Dacă totul e OK, cei de la REMAT te sună să vii să ridici
certificatul de distrugere. Cu certificatul proprietarul are la
dispoziţie să facă radierea din circulaţie. Cu certificatul de
radiere în original revine la REMAT şi abia atunci i se înmânează
tichetul valoric. Adică la al treilea drum.

Şi, cum nimic nu funcţionează la noi cu cap, deşi programele
Rabla funcţionează deja de ani buni, noi încă le îmbunătăţim pe
spinarea şi pingelele automobilistului.

Nimănui nu i-a păsat spre exemplu că majoritatea centrelor de
reciclare unde se casează rablele sunt în afara oraşului. Adică vii
cu maşina pe roţi să zicem, ori cu platforma, o laşi şi pleci acasă
pe jos. Revii apoi pe cheltuiala ta de încă două ori. Faza
enervantă este că anul acesta au descalificat masiv o mulţime de
remat-uri pe motiv de ştampile şi birocraţie.

Ilfovul spre exemplu nu are nici un centru acreditat, iar în
Bucureşti sunt doar două din şapte, ambele cu acelaşi acţionar.
Desigur că restul au sărit cu reclamaţii care vor fi soluţionate în
trei săptămâni după ce se duce vârful de casări.

În fine. 60.000 de tichete de câte 3.800 de lei bucata sunt
disponibile până în octombrie. Statul va suplimenta sumele alocate,
dacă românii vor da năvală. Trei tichete de persoană este maximul
la cumpărarea unei maşini noi iar firmele pot deasemenea
participa.

Peste două milioane de automobile înmatriculate la noi se
califică pentru casare. Adică jumătate din parcul auto
naţional.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide