Renault  Renault-ul meu

Renault. Numele mărcii din Franţa atât de cunoscută în lume. Părintele Daciei comuniste. Proprietarul actualei Dacia. Succesul în Formula 1.

Renault-ul meu Renault-ul meu

Mai ales succesul în Formula 1… Epoca turbo apoi Williams, Benetton în anii '90 şi mai nou Renault F1 Team şi succesul lui Alonso împotriva eternului german din anii 2000. Renault F1 a fost singura echipă care s-a putut opune atunci lui Michael Schumacher.

Apo sunt modelele emblematice: R4, R12, R16, Fuego, Safrane, R5 Turbo, Clio Sport, Megane R26 şi altele. Dar probabil numele Renault îmi va rămâne aproape prin simplul fapt că a fost sub capota primei mele maşini. O Dacia SuperNova albă din 2001. Motorul şi cutia de Clio făceau din caroseria românească în care ploua constant o maşină decentă. Ba chiar satisfăcătoare. Suspensia fermă şi motorul modern cu injecţie de 75 CP făceau un cuplu fericit. Însă cutia cu cinci trepte era cel mai plăcut aspect al modelului SuperNova. Cine a condus o Nova cu motor românesc ştie despre ce vorbesc.

De-a lungul celor zece ani de presă auto am avut ocazia să conduc multe din maşinile produse de marca franceză. Un loc aparte îl păstrează generaţia anterioară de Clio RS, versiunea faceliftată. Până la apariţia actualului Clio RS, acel model cu două ţevi de evacuare centrală era una din referinţele clasei. Puternic şi jucăuş, întotdeauna o plăcere la condus. Apoi a fost revelaţia Megane R26 F1. Singura maşină din ultima vreme care m-a costat 6 puncte de penalizare pe permisul de conducere! Apoi Koleos 2.5 benzină care a fost alături de redacţia noastră un an de zile. Un SUV rafinat şi capabil faţă de care am acum un respect deosebit. Şi noua Laguna, una din cele mai plăcute surprize din gama Renault şi dovada progresului făcut de francezi în domeniul calităţii.

Rămân de referinţă şi vizitele la sediul echipei de Formula 1 din Enstone, Marea Britanie. Am ţinut în mână piese de carbon şi am văzut cum se construieşte succesul în "Marele Circ". Şi Renault a mai deschis o poartă care de obicei este bine ferecată pentru jurnaliştii auto. Cea a centrului de testare de la Lardy în apropiere de Paris. Acolo unde am văzut pe viu un crash test adevărat. Zgomotul metalului lovit este un sunet care mi-a rămas întipărit în memorie. Toţi cei prezenţi au devenit mai prudenţi la volan după ce au plecat de la Lardy.

Renault înseamnă însă şi modele ciudate. Flopuri de piaţă gen Avantime şi Vel Satis. Ciudăţenii ca prima generaţie Twingo.

Iar acum este timpul pentru automobilul electric. Renault vrea să facă acest tip de automobil accesibil pentru ca toată lumea să îşi permită un mijloc de transport nepoluant. Un pariu mare. Dacă Renault îl va câştiga, rămâne de văzut.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.