Rolls-ul de familie? Nu, doar o idee foarte practică: Meriva

Nu văd de ce este considerată soluţia portierelor care se deschid în contrasens (suicide doors) o idee aşa inedită. Ar trebui să fie pur şi simplu normală, iar exemplul lui Opel Meriva să fie urmat de toată lumea.

Rolls-ul de familie? Nu, doar o idee foarte practică: Meriva Rolls-ul de familie? Nu, doar o idee foarte practică: Meriva

Am avut pentru scurt timp la dispoziţie un Opel Meriva. A doua generaţie a acestui monovolum de clasă mică. Dar "clasă mică" nu i se potriveşte deloc, pentru că are dimensiuni de compacă - lungime de aproape 4,3 metri şi ampatament de 2,65 metri, adică foarte aproape de Opel Astra (care, însă, nu e aşa de înaltă).

E o evoluţie importantă faţă de prima Meriva, nu doar dimensional, ci şi stilistic, noul Opel Meriva fiind parcă gândit în primul rând pentru mămicile mai tinere şi care vor să fie percepute drept doamne şic, dar şi cu simţul responsabilităţii. Din punct de vedere al designului, nu te dă pe spate, dar nicidecum nu va atrage calificative din zona "maşină urâtă". Meriva este o maşinuţă pur şi simplu plăcută.

Însă ce m-a frapat cu adevărat a fost soluţia portierelor cu deschidere în contrasens - sau "suicide doors", în engleză, ceea ce, în traducere, nu sună prea optimist: "portiere sinucigaşe"...

În primul rând, pare ciudat să vezi aşa ceva pe o maşină ieftină, din moment ce doar limuzinele Rolls Royce îşi permit o astfel de soluţie pentru portiere. Mă rog, "îşi permit" este exagerat - mai degrabă avem noi impresia că, dacă uşile din spate nu se deschid convenţional, ar fi vorba de o soluţie extravagantă şi scumpă. Meriva este un contra-exemplu perfect, aşa că stimaţi constructori generalişti, ia luaţi mai bine exemplu de la acest monovolum.

Pe urmă, mi-am dat seama că nu e vorba de o fiţă de marketing: pur şi simplu accesul la locurile din spate este mult simplificat faţă de soluţia normală de deschidere a portierelor. Aproape la orice monovolum de dimensiunile lui Meriva ai parte de aceeaşi problemă: atenţie când bagi piciorul în maşină şi când îţi îndoi trunchiul ca să-ţi pui şezutul pe banchetă. Ce să mai vorbim de maşinile normale, unde persoanelor mai corpolente le trebuie îndemânare, nu glumă.

În Meriva, introducerea piciorului este mai simplă, iar aşezarea pe scaun simplificată, deoarece nu mai trebuie să te "strecori" pe lângă portieră, eventual să şi murdăreşti faţada interioară a uşii. Şi asta pentru că, la Meriva, uşa e în spatele tău, iar "gura" de intrare în maşină e foarte generoasă, pentru că portiera se deschide la 90 de grade.

Bine, în cazul parcărilor înghesuite, e mult mai practic să ai o uşă culisantă (avantaj pe care îl va aduce în curând Ford B-Max), dar în Meriva e mult mai uşor să te strecori în spate faţă de orice altă maşină cu uşi obişnuite, când nu ai prea mult loc să deschizi portiera. Le recomand, totuşi, părinţilor să fie mult mai atenţi la copii când aceştia deschid uşile din spate în spaţii înguste, pentru a evita zgărieturile la maşina proprie, dar şi la cele vecine.

Ştiţi ce avantaj am mai descoperit? Faptul că nu trebuie să te apleci spre înainte când vrei să închizi uşa - doar întinzi mâna în lateral şi apuci de mâner şi închizi uşa. Simplu şi foarte natural. Foarte bine gândit şi mânerul de pe montantul central, mai ales dacă din spate vrea să iasă bunicul. Acum e mult mai uşor să îl ajuţi să iasă din maşină.

Încă un detaliu, pe care până acum nu l-am considerat important: de exemplu, să spunem că vrei să muţi scaunul de copil de pe locul din faţă pe cel din spate sau invers - în cazul lui Meriva, nu mai trebuie să ocoleşti portiera deschisă. Poate fi un detaliu insignifiant, dar cred că multe mămici sau chiar tătici înţeleg despre ce vorbesc.

Mi-am pus întrebarea dacă lipsa montantului central nu ar fi fost mai benefică. Deocamdată, din punct de vedere al siguranţei şi al integrităţii structurale, e mai bine ca un monovolum de talia lui Opel Meriva să aibă montant central. Şi, chiar dacă multe concepte de până acum îmi dădeau impresia că ar fi mai practice fără montantul central, practica mi-a arătat că acest montant nu deranjează accesul în şi din maşină.

Nu în ultimul rând, am realizat că, dacă m-ar bate vreodată gândul să devin taximetrist, aş lua foarte în serios în calcul un Opel Meriva - bineînţeles, asta dacă aş pune pe primul plan confortul clienţilor. Se intră foarte uşor în maşină, spaţiul în spate este foarte bun, iar spaţiu pentru bagaje este berechet. Plus dimensiunile potrivite chiar şi pentru aglomeraţia tembelă de la noi.

În final, însă, cea mai importantă lecţie pe care mi-a dat-o Opel Meriva ţine de percepţia noastră, a publicului, referitor la maşini: nu este absolut deloc greu sau prea scump să aplici soluţii aparent neconvenţionale pe maşini accesibile, de serie mare. Mai ales când e vorba de idei care îţi fac viaţa mai uşoară şi care se dovedesc într-adevăr practice, nefiind doar instrumente de marketing.

oraan.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.