ŞOC: Norvegienii vor să interzică maşinile pe benzină, diesel şi GPL

Da, este o informaţie cât se poate de reală: în Norvegia se discută serios un proiect de lege prin care, începând din 2015, să fie interzisă comercializarea maşinilor alimentate cu benzină, motorină sau GPL. Care ar fi consecinţele?

ŞOC: Norvegienii vor să interzică maşinile pe benzină, diesel şi GPL ŞOC: Norvegienii vor să interzică maşinile pe benzină, diesel şi GPL

Cea mai importantă consecinţă a acestei ştiri aproape bombă este puterea exemplului: uite că există unii care dau tonul începutului sfârşitului erei petrolului în lumea auto! Ceea ce ar putea echivala cu imboldul dat unui bulgăre de zăpadă la vale - dacă norvegienii chiar vor face acest pas, atunci va exista o presiune la nivel mondial pentru trecerea cât mai rapidă la mijloacele de propulsie alternativă (biocombustibili, motoare hibride, motoare electrice, motoare cu hidrogen, etc).

Ministrul finanţelor, Kristin Halvorsen, a declarat că acest proiect ia în serios o altă criză, eclipsată de criza economică internaţională, şi anume criza climatică. De fapt, trendul ecologic în domeniul auto este accelerat de criza economică. Iată şi o altă consecinţă a acestui anunţ: "tupeul" Norvegiei poate contribui serios la deciziile de accelerare a transformării gamei de maşini de către marii constructori generalişti, ale căror investiţii uriaşe în cercetare şi tehnologii noi ar putea avea, în sfârşit, finalitate şi să aducă mult-doritul profit.

Dar, dacă am ajuns la profituri, cum rămâne cu petroliştii? Consecinţele asupra acestui domeniu se anunţă dezastruoase şi aproape că ne apucă mila pentru oligarhii aurului negru, care, vai, nu se vor mai bucura de profiturile neruşinat de mari, de ordinul sutelor de miliarde de euro anual. Ca o paranteză, o altă consecinţă ar putea fi că ţările arabe sau africane care au ghinionul de a sta pe zăcăminte bogate de petrol vor deveni neinteresante pentru "protectorii" americani sau europeni.

Şi pentru români vor fi consecinţe: ce se va întâmpla cu vânzările extraordinare ale Dacia pe pieţele vestice? Păi, dacă şi Germania ia exemplul Norvegiei, rămânem cu Loganurile de căruţă! Asta dacă nu cumva Renault va apăsa puternic pedala de acceleraţie a dezvoltării constructorului român şi, până în 2015, ne vom pomeni cu o Dacia hibrid sau chiar cu motor electric. Caz în care inventatorul Iustin Capră ar merita un post de consilier - doar ne-a demonstrat că SE POATE încă de acum mulţi ani.

Renunţând la idei fanteziste, realitatea stă puţin altfel.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.