Taxa auto şi reducerile - praf în ochi!

Marele tam-tam în ce priveşte calculul noii taxe de poluare, care intră în vigoare din 1 iulie atât pentru maşini second hand, cât şi pentru maşini noi, se referă la cotele de reducere în funcţie de diferenţele de stare tehnică, rulaj şi dotări faţă de un standard al maşinilor. Credeţi că merită luată o maşină second hand cât mai uzată?

Taxa auto şi reducerile - praf în ochi! Taxa auto şi reducerile - praf în ochi!

La prima vedere, textul hotârârii guvernului i-ar tenta pe amatorii de maşini second hand să spere că fac economii dacă achiziţionează maşini second hand mai rulate, mai vechi, mai puţin dotate sau în condiţii mai precare decât standardul ales de gânditorii noii legi.

Iată ce spune Hotărârea nr. 50/2008: "Contribuabilul care urmează să înmatriculeze un autovehicul rulat poate solicita ajustarea taxei auto atât pentru cazul prevăzut la aliniatul 1 (n.r. - dacă maşina second hand are un kilometraj anual mai mare decât cel standard), cât şi pentru cazul prevăzut la aliniatul 2 (n.r. - dacă deprecierea maşinii second hand este mai mare decât cea indicată de grila fixă)".

Pentru maşinile obişnuite, rulajul anual standard este de 15.000 km, fiind nevoie de o declaraţie pe propria răspundere a celui care doreşte ajustarea taxei. Reducerea suplimentară M1, care ţine seama de rulajul mediu anual, are valorile stabilite în anexa 1 a acestei noi hotărâri.

Însă pentru dovada deprecierii mai mari a maşinii second hand este nevoie de expertiza tehnică efectuată de RAR. Valorile acestei expertize sunt de 243 RON (66,6 euro) pentru maşini cu masa până la 3,5 tone, respectiv 299 RON (82 euro) pentru maşini cu masa mai mare de 3,5 tine. Sumele sunt ceva mai mari decât estimarea noastră iniţială, care nu depăşea 200 RON.

Deprecierea ţine cont de trei factori:

Dep = (d1 x 30%) + (d2 x 30%) + (d3 x 40%)

unde:

  • d1 - deprecierea stabilită în funcţie de vechime (dacă există diferenţe mai mari de un an între data fabricaţiei şi data primei înmatriculări)
  • d2 - deprecierea stabilită în funcţie de starea generală (are în vedere aspectul exterior şi interior al vehiculului, fiind de ordin subiectiv)
  • d3 - deprecierea stabilită în funcţie de nivelul de dotare (ţine seama dacă vehiculul este dotat cu aer condiţionat, ABS şi airbag)

Să vedem cum este influentaţă taxa de poluare de kilometrajul mai mare decât cel standard, precum şi de această depreciere.

CALCULEAZĂ NOUA TAXĂ AUTO AICI!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.