Vânzările de maşini noi - scădere în semestrul II 2008

Bineînţeles că, acum, când criza economică este pe toate gardurile, ni se pare normal că vânzările de maşini noi au scăzut în al doilea semestru din 2008. Totuşi, nu toate mărcile au avut o evoluţie negativă.

Vânzările de maşini noi - scădere în semestrul II 2008 Vânzările de maşini noi - scădere în semestrul II 2008

Situatia pietei auto in 2008În tabelul alăturat se poate observa evoluţia vânzărilor fiecărei mărci în parte, pe cele două semestre ale lui 2008.

Interesant de observat este şi ce vânzări au avut mărcile pe piaţa auto de la noi în decembrie, luna marilor discounturi şi a superofertelor. Practic, diferenţa dintre media lunară pe tot anul 2008 şi vânzările din decembrie 2008 este un indicator foarte important, care ne poate spune cum este de aşteptat să evolueze majoritatea importatorilor în primele luni din 2009.

Totodată, se poate observa şi care este diferenţa dintre luna decembrie şi mediile lunare pe cele două semestre.

Dacă ne referim la piaţa auto în general în 2008, se poate observa că vânzările de maşini pe al doilea semestru au scăzut cu 13,1%, de la aproape 150.000 la puţin peste 125.000 de maşini. Este un procent semnificativ, mai ales din cauza faptului că influenţa majoră au avut-o ultimele trei luni din 2008, când scăderea vânzărilor de maşini noi a fost masivă.

Cât din acest procent de 13,1% poate fi imputat noii taxe auto? Cred că o foarte mare parte, după care urmează implicaţiile înăspririi condiţiilor de creditare, deci limitarea accesului la maşinile în rate.

Făcând o medie lunară pe tot anul 2008, reiese că lunar s-au vândut în România 22.500 de maşini noi, însă în decembrie valoarea a fost de numai 13.000 de maşini - adică aproape jumătate faţă de media anuală! Prin comparaţie, în 2007 media anuală a fost de 26.000 de maşini, iar în decembrie 2007 s-au vândut 27.000 de maşini, cu 5% mai mult decât media anuală.

Pentru cele mai importante mărci de pe piaţa auto românească, am realizat şi un top, criteriul luat în considerare fiind valoarea procentuală a evoluţiei vânzărilor între cele două semestre din 2008.

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.