Viitorul între SUV-uri de lux şi maşini ecologice

Deşi suntem în plină epocă a maşinilor ecologice, se pare că ieşirea din criza economică va duce la un mic boom al SUV-urilor de lux. Adică una vrem, şi alta facem?

Viitorul între SUV-uri de lux şi maşini ecologice Viitorul între SUV-uri de lux şi maşini ecologice

Probabil veţi fi de acord cu mine când voi afirma că SUV-ul de lux cel mai renumit pe plan mondial este Porsche Cayenne. Îţi oferă putere, imagine, super confort, sportivitate, dotări de super lux, spaţiu, etc. Pare a fi maşina perfectă pentru oricine are bani - prin asta mă refer la cel puţin 100.000 euro pentru maşină, plus un buget consistent pentru întreţinere şi combustibil.

Apoi, avem triada germană Mercedes ML - BMW X5 - Audi Q7, maşini care deja au un statut clar, la fel ca şi miticul Range Rover. Lângă care mai putem contoriza mamuţi precum Cadillac Escalade, Mercedes GL sau Toyota Land Cruiser V8. Să nu uităm de "fiţele" BMW X6, Infiniti FX sau Range Rover Sport.

Dar şi ceilalţi producători de lux vor în hora SUV-urilor scumpe.

Este cazul lui Aston Martin, care deja ne-a arătat conceptul Lagonda, pe care îl vor construi ca model de serie. Apoi vorbim de Jaguar, care doreşte un omolog al lui Range Rover în cel mai scurt timp posibil - iar indienii de la Tata am văzut că sunt foarte ambiţioşi.

Nu în ultimul rând, ar fi Maserati, care, în 2003, ne-a arătat conceptul controversat Kubang, iar acum Marchionne a afirmat răspicat că marca italiană va intra pe tărâmul SUV-urilor de lux cu o maşină bazată pe platforma tehnică a lui Jeep Grand Cherokee (sperăm să nu fie doar un rebadge, ca în cazul lui Fiat Freemont...).

Un SUV Ferrari deocamdată iese din discuţie, dar italienii deja iscă polemici cu noul lor supercar shooting break cu tracţiune integrală, Ferrari FF. Lamborghini, să nu uităm, a avut în gamă giganticul LM002, iar un viitor SUV Lambo pe o platformă de Cayenne nu pare o inepţie. Şi, dacă tot vorbim de grupul VAG, există zvonuri chiar pentru un Bentley crossover. De aici până la un Rolls sau Maybach de teren nu mai e decât un pas, deşi pare imposibil.

Toate cele de mai sus sunt SUV-uri scumpe, cu motoare puternice şi, implicit, gurmande - chiar dacă în curând toţi vor adopta versiuni hibrid, este clar că tot despre consumuri mari de combustibil vorbim, comparativ cu maşinile hibrid normale. Deci SUV-urile de lux rămân printre principalii poluatori între maşini.

Ce să mai spunem de comparaţia cu maşinile electrice. Să nu uităm, maşina anului fost desemnată în Europa Nissan Leaf, iar în USA Chevrolet Volt. Ceea ce înseamnă un debut de deceniu ecologic, în care discrepanţele dintre SUV-urile de lux şi restul maşinilor din ce în ce mai puţin poluante vor fi şi mai mari.

Devine clar că tot banii contează, mai mult decât ecologia. Credeam că din criza auto vom învăţa să fim mai eficienţi şi mai reţinuţi, atât noi, clienţii, cât şi producătorii auto.

În schimb, o dată scăpată de criză, lumea se pare că dă iama, din nou, la maşini cât mai scumpe şi care să exprime cât mai clar statutul de bogătan. Iar constructorii se aliniază cererii, că doar nu sunt fraieri să nu profite de această oportunitate. Pe care departamentele de marketing o speculează din ce în ce mai agresiv.

Iar, dacă vă întrebaţi de ce maşinile ecologice încă sunt aşa de scumpe, căutaţi răspunsul şi în dorinţa clienţilor de a epata. Chiar dacă în anumite ţări civilizate începe să fie la modă ecologia, în rest tot imaginea de potent financiar contează mai mult. Iar România e clar că nu e o ţară civilizată, lucru valabil şi pentru China sau Rusia, marile pieţe consumatoare de SUV-uri de lux.

Ce credeţi că e mai important pentru lumea auto: faptul că va exista un exorbitant SUV de lux Maserati sau o Dacia electrică accesibilă?

oraan.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.