Vreau să-mi schimb maşina

Vreau să-mi schimb maşina

Autor: Oraan Mărculescu acum 10 ani Opinii

Ştiu de ceva timp cum vreau să fie viitoarea mea maşină:
dimensiuni compacte, cât mai mici chiar, să se muleze ca o mănuşă.
2 uşi sunt suficiente pentru mine, motorul trebuie să fie
pe benzină şi supraalimentat
, iar preţul, undeva
în jur de 25.000 de euro
. Mai pe scurt un hot-hatch din
clasa compactă. Cum îl aleg? Simplu. Aşa cum am
ales şi prima maşină: un raport preţ
performanţe imbatabil.

Aşa că era normal să mă uit prima oară în ograda constructorului
care mi-a oferit şi prima maşină. Urmăream zilnic forumurile de
specialitate din Franţa şi Marea Britanie, astfel că în momentul
lansării ştiam aproape tot despre maşina respectivă. Am
fost şi Salonul Auto de la Geneva şi am putut să admir modelul live din prima zi.
Trebuie să recunosc că am rămas un pic dezamăgit, pentru că la doi
paşi se află modelul Trophy, care cel puţin la nivel estetic, îl
eclipsează. Dar acela nu este de serie.

Din momentul respectiv ştiam că va mai dura până voi putea să
conduc aşa ceva. În primul rând constructorul a anunţat că va fi
disponibil în Europa de Vest abia la finalul anului. Mă aşteptam să
nu mai dureze atât, mai ales că acum este fabricat în Spania,
alături de restul modelelor de serie. În România evident că
nu il vedeam în acelaşi an, din motive, care deşi am încercat să le
aflu, nu am putut.

Când au început testele internaţionale, din România doar 4
oameni au fost prezenţi, unul dintre ei fiind colegul Constantin
Ciobanu. Evident că a urmat o interogare la sânge la întoarcere, cu cele mai
multe detalii puse pe masă
. Am început apoi să disec fiecare
drive-test pe care-l găseam. Şi îmi plăcea ce citeam: un
confort foarte bun, şasiu excelent, performanţe mai mari decât cele
pe hârtie
. Unele publicaţii au testat modelul iar puterea
maximă părea să fie chiar mai mare decât aceea dată de constructor.
Cu puţine excepţii, maşina reuşea să se impună în
majoritatea testelor comparative.

Mai rămânea un singur semn de întrebare: preţul. Astăzi l-am
aflat. 22.600 de euro pentru varianta de bază.
Excelent, dotăriile fiind bogate. Personal sunt
interesat de o variantă cu xenon, scaune Recaro, jante de
18 inch negre şi trapă
. Mâine, când mă duc la cel mai
apropiat dealer, o să văd la ce cifre pot să ajung şi dacă această
combinaţie este posibilă. Însă sunt din nou sigur că voi găsi un
raport preţ performanţe imbatabil. Cel mai bună
maşină la cel mai mic preţ. Pare puţin incredibil, nu?

Nu ştiu ce se aleg între alb şi albastru totuşi. Dar, înainte să
fie a mea, mai trebuie să treacă un test: un drive-test ca să fiu
mai exact. Trebuie să merg cu ea prin România, câteva sute
de km
, să lămuresc câteva aspecte, printre care cel mai
important va fi confortul. Sunt curios dacă scopul drive-testului
(acela de a vedea dacă o voi cumpăra sau nu) va schimba modul în
care o evaluez. Şi dacă da, cum. O să vă ţin la curent. Mai sunt
câteva zile. Dacă aveţi întrebări şi aspecte legate de maşină, care
vă interesează, nu ezitaţi să comentaţi. Şi poate chiar reuşim să
ne întâlnim să vedem împreună „bolidul”.

PS. Cred că aţi observat că nu am menţionat maşina despre care
vorbesc. Mai are sens? 🙂



Comentarii
Inchide