Vreau să-mi schimb maşina

În sfârşit e disponibilă în România! De mai bine de un an de zile o aştept, însă astăzi am aflat că de mâine este disponibilă la vânzare. Şi la preţul pe care îl aşteptam.

Vreau să-mi schimb maşina Vreau să-mi schimb maşina

Ştiu de ceva timp cum vreau să fie viitoarea mea maşină: dimensiuni compacte, cât mai mici chiar, să se muleze ca o mănuşă. 2 uşi sunt suficiente pentru mine, motorul trebuie să fie pe benzină şi supraalimentat, iar preţul, undeva în jur de 25.000 de euro. Mai pe scurt un hot-hatch din clasa compactă. Cum îl aleg? Simplu. Aşa cum am ales şi prima maşină: un raport preţ performanţe imbatabil.

Aşa că era normal să mă uit prima oară în ograda constructorului care mi-a oferit şi prima maşină. Urmăream zilnic forumurile de specialitate din Franţa şi Marea Britanie, astfel că în momentul lansării ştiam aproape tot despre maşina respectivă. Am fost şi Salonul Auto de la Geneva şi am putut să admir modelul live din prima zi. Trebuie să recunosc că am rămas un pic dezamăgit, pentru că la doi paşi se află modelul Trophy, care cel puţin la nivel estetic, îl eclipsează. Dar acela nu este de serie.

Din momentul respectiv ştiam că va mai dura până voi putea să conduc aşa ceva. În primul rând constructorul a anunţat că va fi disponibil în Europa de Vest abia la finalul anului. Mă aşteptam să nu mai dureze atât, mai ales că acum este fabricat în Spania, alături de restul modelelor de serie. În România evident că nu il vedeam în acelaşi an, din motive, care deşi am încercat să le aflu, nu am putut.

Când au început testele internaţionale, din România doar 4 oameni au fost prezenţi, unul dintre ei fiind colegul Constantin Ciobanu. Evident că a urmat o interogare la sânge la întoarcere, cu cele mai multe detalii puse pe masă. Am început apoi să disec fiecare drive-test pe care-l găseam. Şi îmi plăcea ce citeam: un confort foarte bun, şasiu excelent, performanţe mai mari decât cele pe hârtie. Unele publicaţii au testat modelul iar puterea maximă părea să fie chiar mai mare decât aceea dată de constructor. Cu puţine excepţii, maşina reuşea să se impună în majoritatea testelor comparative.

Mai rămânea un singur semn de întrebare: preţul. Astăzi l-am aflat. 22.600 de euro pentru varianta de bază. Excelent, dotăriile fiind bogate. Personal sunt interesat de o variantă cu xenon, scaune Recaro, jante de 18 inch negre şi trapă. Mâine, când mă duc la cel mai apropiat dealer, o să văd la ce cifre pot să ajung şi dacă această combinaţie este posibilă. Însă sunt din nou sigur că voi găsi un raport preţ performanţe imbatabil. Cel mai bună maşină la cel mai mic preţ. Pare puţin incredibil, nu?

Nu ştiu ce se aleg între alb şi albastru totuşi. Dar, înainte să fie a mea, mai trebuie să treacă un test: un drive-test ca să fiu mai exact. Trebuie să merg cu ea prin România, câteva sute de km, să lămuresc câteva aspecte, printre care cel mai important va fi confortul. Sunt curios dacă scopul drive-testului (acela de a vedea dacă o voi cumpăra sau nu) va schimba modul în care o evaluez. Şi dacă da, cum. O să vă ţin la curent. Mai sunt câteva zile. Dacă aveţi întrebări şi aspecte legate de maşină, care vă interesează, nu ezitaţi să comentaţi. Şi poate chiar reuşim să ne întâlnim să vedem împreună "bolidul".

PS. Cred că aţi observat că nu am menţionat maşina despre care vorbesc. Mai are sens? :)

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.