Elena Băsescu şi Maserati GranTurismo

Autor: Alexandru Banu acum 13 ani Fete si masini

Această maşină ireproşabilă sau fiica preşedintelui? Greu să alegi între un italian al cărui spirit de aventură e antrenat de 405 CP şi poate cea mai frumoasă descendentă a unui lider de stat. Elenei însă i-a fost foarte uşor să răspundă propunerii noastre de a se fotografia lîngă un dreamcar mai mult decît perfect.

Deşi nu a fost vreodată o fanatică a automobilelor, după acest shooting a înţeles că zicala “Never say never” îşi găseşte imediat rostul în asociere cu un lucru fără cusur: “GranTurismo este într-adevăr o maşină pe care şi-ar dori-o oricine, în special bărbatul tînăr, elegant şi cu nerv.”

Cea mai invidiată fiică a ţării a intrat în trafic la 18 ani, la volanul unui VW Golf 4: “A fost o maşină extraordinară pentru mine şi printre puţinele pe care nu le-am zgîriat (rîde). Ţin minte că la două săptămîni de la ridicarea permisului am plecat singură la Constanţa. Taică-meu a avut mare încredere în mine întotdeauna şi i-am demonstrat că a procedat corect şi în acea situaţie.” Interimatul s-a derulat într-un Peugeot 307 CC cu puţini cai-putere: “Am avut numai motorizări mici pe maşinile mele. Preţul benzinei e mare şi nu vreau să mă opresc la pompă pentru a alimenta din cinci în cinci minute.”

Acum, Elena poate fi văzută în aglomeraţie (fără antemergători) într-un Range Rover Sport: “Îmi plac mult SUV-urile fiindcă îmi oferă o siguranţă care se adaugă stilului meu precaut de a conduce. Şi vreau să se ştie că nu încalc niciodată regulile de circulaţie.”
Designul automobilelor este principalul responsabil pentru alegerile de pînă acum ale Elenei: “Cred că la vîrsta mea este mai important cum arăt într-o maşină şi ce emană ea cînd sîntem împreună.” În Bucureşti, fiica nerisipitoare conduce cuminte, aşa că are rareori ocazia de a atinge viteze peste limitele admise.

Chiar şi cînd se întîlneşte cu o asemenea ocazie, nu o foloseşte: “Ziua este groaznic. Nici nu am timp să accelerez, că urmează alt semafor. Iar noaptea, după cum am mai spus, nu apăs acceleraţia decît în litera legii.” Atunci cînd s-au ivit conflicte pe şosele, Elena nu a făcut constatări la asigurator din vina ei: “Am avut tot felul de tamponări, dar nu din cauza mea.” Şi, cu toate că este fată, s-a văzut nevoită să-şi facă singură penele de cîteva ori. Cîndva, deşi se grăbea grozav spre o anumită destinaţie, maşina nu i-a ţinut partea: “De multe ori, atunci cînd se strică, mă ajută prietenii.

Le dau telefon şi ei îmi oferă asistenţă la faţa locului. Într-o zi, motorul n-a vrut să pornească cu nici un chip şi am rugat-o pe sora mea să mă ajute. A venit imediat cu nişte cabluri, mi-a dat curent şi s-a rezolvat. Ne ajutăm foarte mult, mai ales în circulaţie” (rîde). Da, probabil că nu doar spiritul civic ne-ar îndemna să-i sărim ajutor într-o situaţie grea, ci şi speranţa că ne-ar putea recompensa cu un zîmbet natural, apolitic. Timp de şapte ore, cît a durat şedinţa foto, am fost impresionaţi să cunoaştem o fiică de preşedinte mereu dispusă la negocieri cu diplomatul Maserati GranTurismo.

Preţ (DDP): 127.330
Motor: 4.244 cmc, V8 la 90o
405 @ 7.100 rpm
460 Nm @ 4.750 rpm
Transmisie: spate, automată, 6 viteze
Dimensiuni (L/l/h): 4,88 m/1,84 metri/1,35 metri
Ampatament: 2,94 m
Portbagaj: 260 litri
Rezervor: 86 litri
Pneuri: 245/40 R19, 285/40 R19
Performanţe: vit. max. 285 km/h
acc. 0-100 km/h 5,2 sec
Consum mediu: 14,7 l/100 km

Citește și...


Comentarii
Inchide