Dakar Argentina Chile 2009

Autor: Dragoş Băltăţeanu 20 ian. 2009 Raliuri

Pe lângă aceşti piloti, Vectra Racing Team a susţinut cu asistenţă tehnică încă doi raideri. Francisco Lopez din Chile a reuşit să câştige o probă specială chiar în ţara sa natală dar a trebui să abandoneze din cauze tehnice pe proba specială cu numărul 13. Phillipe Cottet din Elveţia a făcuit în schimb un raliu bun şi a terminat cursa pe locul 16 în clasamentul general.

Clasa moto avea să fie dominată de spaniolul Marc Coma pe o motocicletă KTM. Acesta prelua conducerea chiar în primele probe speciale după ce favoritul Cyril Despres a avuto probleme cu anvelopele pe lunga şi rapidă probă specială din prima zi.

În ciuda faptului că Despres a făcut o cursă bună după aceea, nu a mai reuşit să se apropie de Marc Coma. Spaniolul mai are o victorie la activ, obţinută acum trei ani în Dakar-ul african. Podiumul a fost completat de francezii Cyril Despres (KTM) şi David Fretigne (Yamaha).

La clasa auto am asistat din nou la încleştarea celor doi titani: Mitsubishi şi Volkswagen. Daca germanii din Wolfsburg au venit cu o echipă puternică şi hotărâţi să întrerupă seria de victorii consecutive obţinute în ultima vreme de japonezi, Mitsubishi parcă a vrut să înlesnească acest lucru. Mitsubishi a adus în Argentina un model total nou. Noul Racing Lancer i-a locul mult încercatului Pajero.

În plus este primul automobil de curse rally-raid Mitsubisihi dotat cu motor diesel. Bolile tinereţii aveau să lovească prea noul model din cele patru echipaje doar unul reuşid să termine dificila cursă. Au ieşit pe rând cu probleme tehnice echipajele Hiroshi Masuoka/ Pascal Maimon, Luc Alphand/ Gilles Picard şi Stephane Peterhansel/ Jean-Paul Cottret.

Toate nume grele cu multe victorii în spate în Dakar. Singurul echipaj care a rezistat cu greu până la final a fost Nani Roma/ Lucas Cruz Senra. Singurul Mitsubishi de uzină a terminat raidul pe locul 10 în clasamentul general.Pentru Racing Lancer, Dakarul în stil pampas a fost o repetiţie generală şi o sesiune de descoperire a problemelor de fiabilitate.

Armada Volkswagen nu a avut astfel de probleme. Cele patru echipaje au galopat fără probleme către finish avându-l drept lider pe spaniolul Carlos Sainz. Acesta a dominat fără drept de apel aprope toate probele speciale.

Experienţa sa din Campionatul Mondial de Raliuri şi-a spus cuvântul în pampasul argentinian şi în munţii chilieni. Însă El Matador avea să fie urmărit de ghinion. În proba specială 12 la doar câteva zile de final, Sainz avea să se răstoarne într-o mică prăpastie

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide