Audi R10 TDI - alimentat cu biocombustibil

După ce Audi a triumfat cu motorizările diesel în curesele de anduranţă, iată că va mai face un pas important la cursa de 24 de ore de la Le Mans: motoarele vor funcţiona cu biocombustibi obţinut din deşeuri!

Audi R10 TDI - alimentat cu biocombustibil Audi R10 TDI - alimentat cu biocombustibil
Este adevărat, pare mai mult o strategie de marketing, pentru creşterea popularităţii mărcii Audi ca brand ecologic, dar implicaţiile nu sunt de neglijat, deoarece ar putea avea un imact serios asupra modelelor de serie (mai ales că, recent, firma suedeză BSR a anunţat prima maşină diesel cu bioetanol E95).

Combustibilul care va fi utilizat la cursa Le Mans 24h este un amestec denumit BTL (Biomass To Liquids), format din biocombustibil extras din deşeurile de lemn şi un combustibil diesel sintetic GTL (Gas To Liquid), obţinut din gaz natural. Noul tip de combustibil promite o reducere a emisiilor nocive de CO2 de până la 90% faţă de dieselul obişnuit, principala problemă care trebuie surmontată fiind fiabilitatea motorului în condiţiile dure ale unei curse de anduranţă.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.