DTM – etapa de la Mugello, Italia

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Alte sporturi

Etapa de la Mugello reprezintă intrarea în a doua jumătate a sezonului de DTM, un sezon foarte disputat şi cu diferenţe foarte mici de puncte în clasamentele piloţilor şi echipelor. Dar pista de la Mugello nu a găzduit în acest weekend doar bolizii Audi şi Mercedes, ci şi alte competiţii conexe, cum ar fi Formula 3, Formula Seat sau Ferrari Cup. Astfel că ambele zile, de sâmbătă şi duminică, au oferit un program foarte încărcat pentru promotor.ro, aflat la faţa locului la invitaţia Dunlop România.

În sesiunea de calificări de sâmbătă, Audi a obţinut pole-position-ul, fără prea mare efort, datorită lui Mattias Ekström. Cu ocazia împlinirii a 29 de ani, acesta şi-a oferit un cadou foarte plăcut, fiind în mare formă pentru cursa de duminică, unde toată lumea aştepta confruntarea lui cu liderul de moment al campionatului, Bernd Schneider. Acesta însă a avut o evoluţie dezamăgitoare, ocupând de-abia poziţia a 11-a a grilei de start. Nici Mika Häkkinen, campionul venit din Formula 1, nu a reuşit mai mult decât un palid loc 15. De fapt, Norbert Haug, directorul diviziei sport Mercedes, s-a arătat extrem de pesimist înaintea cursei, sperând, totuşi, că o surpriză Mercedes va fi posibilă.

Cursa de duminică a debutat în forţă pentru Audi, Ekström detaşându-se rapid în lider al cursei. Practic, superioritatea modelelor Audi în faţa celor Mercedes a fost evidentă, Ekström, Tomczyk şi Kristensen distanţându-se la 13 secunde de urmăritori. Însă ghinionul nu a întârziat să apară pentru marca având patru cercuri: la jumătatea cursei, un accident a neutralizat cursa, safety-car-ul făcându-şi apariţia pe pistă. În acest moment, toţi piloţii, în afară de Mika Hakkinen, au intrat pentru cel de-al doilea pit stop obligatoriu – finlandezul, care efectuase deja această a doua oprire, a trecut fără probleme în faţa tuturor, devenind noul lider al cursei. Poziţie pe care şi-a păstrat-o până la finish, rezistând eroic atacurilor nu prea agresive ale lui Ekstrom, acesta preferând să-şi menajeze maşina şi poziţia. Al treilea loc al podiumului a fost ocupat surprinzător de tânărul scoţian Paul di Resta, plecat de pe a 12-a poziţie şi având la dispoziţie un Mercedes C-Class model 2005.

Pentru Mika este a doua victorie-surpriză din acest sezon de DTM, în timp ce suedezul Ekström devine liderul de moment al campionatului, distanţându-se suficient de ghinionistul Schneider. La conferinţa de presă, ocupantul locului secund a declarat, cu mult umor, că, la ieşirea de la cel de-al doiea pit-stop, nu şi-a putut reprima un f**k nervos văzând Mercedesul lui Häkkinen în faţa sa. Acesta, la rândul său, vizibil afectat de tensiunea cursei şi de temperaturile foarte ridicate, a recunoscut că, pentru el, în ciuda vârstei de 38 de ani, cursa a fost foarte distractivă, duelul cu urmăritorul său fiind foarte motivant.

Practic, etapa italiană a fost suficient de interesantă pentru numeroşii spectatori, care, în ciuda caniculei, nu au renunţat la renumele de tifosi pasionaţi de motorsport. Mai ales că, pe lângă evenimentul special, cursa de DTM, Mugello a găzduit două curse din Ferrari Challenge, una cu monoposturi de Formula 3 şi una monomarcă Seat Leon, toate foarte disputate. Fiind vorba despre italieni, nu au putut lipsi vedetele motorsportului din peninsulă. Max Biaggi, campionul din Moto GP, a condus un Audi A4 DTM, iar apoi a trecut la comenzile motocicletei sale de curse, flancat fiind de un Mercedes şi un Audi de DTM, spre deliciul publicului. Luca Badoer le-a oferit tifosilor o zi de neuitat, făcând câteva ture la volanul monopostului Ferrari 2007, vânat îndeaproape de toţi fotografii. Din păcate, Valentino Rossi nu a putut onora invitaţia organizatorilor, însă fanii săi i-au putut urmări evoluţia pe marile ecrane amplasate pe circuit.

Zilele următoare, alte informaţii din culisele weekendului de la Mugello, precum şi o galerie cu fetele întâlnite la circuitul italian.

Citește și...
Tags:


Comentarii
Inchide