Prezentare Dakar 2011

După două ediţii desfăşurate în America de Sud, în 2011, Dakarul continuă explorarea unui continent cu un potenţial extraordinar. Îndreptându-se către nordul Argentinei şi Chile, traseul atinge frontierele ţărilor vecine şi îi poartă pe competitori prin regiuni şi mai variate.

Prezentare Dakar 2011 Prezentare Dakar 2011

Traseu 2010

Suprafaţa imensă a Argentinei va stimula imaginaţia celor care iubesc întinderile nesfârşite. Părăsind Buenos Aires, traseul nordic îi va duce pe competitori pe un pământ al contrastelor, unde, într-o singură zi sau de-a lungul a 100 km, vegetaţia şi peisajul se schimbă radical. În acelaşi timp, piloţii vor trebui să dovedească capacitatea de trecere de la teren uscat la ud. Abilitatea de adaptare va fi răsplătită, iar cei cărora le place schimbarea de decor se vor simţi ca acasă. În primele trei zile din Argentina, traseul Dakarului va străbate în principal provinciile Jujuy şi Salta şi se va apropia de Bolivia. Aici, în aceste noi zone, participanţii se vor aventura în preajma faimoasei Route 40.
Pentru a intra în Chile pe un nou drum, la fel de extraordinar ca precedentele, a fost ales el Paso de Jama.
Deşertul Atacama i-a captivat imediat pe participanţii la Dakar. Întinderea sa vastă are menirea de a le domoli setea de dune şi nisip. Astfel, Copiapo şi Iquique devin puncte fierbinţi pentru acest raliu. După ediţia din 2011, probabil că va trebui să adăugăm pe listă şi Arica, acolo Dakarul atingând punctul cel mai nordic din Chile, la graniţa cu Peru. Esenţiale pentru raliu, etapele din deşert se dovedesc adesea hotărâtoare. Mai ales aici, dificultatea traseului se combină cu capcanele navigaţiei, iar experţii ies în evidenţă.
După trecerea frontierei prin peisajul magnific al Paso San Francisco, intrăm pe teritoriul Argentinei, coborând lin de pe platourile înalte din Anzii Cordilieri. După sesiunea foto, sportul revine la loc de cinste într-o etapă exuberantă pe dunele albe de la Fiambala. Pe drumul care îi va duce către San Juan, modificările de decor sunt din nou la ordinea zilei, incluzând canioane şi albii de râu care intră adânc în deşert, situaţii cu care competitorii nu sunt familiarizaţi.

Reguli noi pentru motociclete
Hotărârea adoptată în ediţia din 2010 se va menţine la categoria moto. Perspectiva unui pluton format din motociclete cu cilindreea maximă limitată la 450 cmc i-a convins pe câţiva dintre constructori să se implice mai mult în raliuri.

- Din 2011, motocicliştii înscrişi pe lista A.S.O.'s Elite vor fi obligaţi să folosească vehicule a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 450 cmc.
- Numărul motoarelor autorizate va fi 3.
- Ceilalţi motocicliştii sunt liberi să aleagă tipul motocicletei.
- Pentru Dakar 2012, toţi riderii participanţi trebuie să folosească o motocicletă de 450 cmc.

Maşini: un echilibru mai bun între diesel şi benzină
În 2010, A.S.O. a decis să mărească la 34 mm diametrul admisiei de aer, în cazul motoarelor pe benzină. Scopul urmărit era limpede: obţinerea celui mai bun echilibru posibil între cele două tipuri de propulsoare folosite în mod curent în raliurile tot-teren - benzină şi diesel. Pentru Dakar 2011, piloţii tuturor echipelor (profesionişti şi amatori) vor beneficia de avantajele acestei măsuri.
Mai mult, echipele care au maşini pe benzină vor putea folosi cutii de viteze cu şase rapoarte, faţă de echipele profesioniste ce dispun de autovehicule diesel, care vor trebui să fie echipate în continuare cu cutii cu cinci trepte.

Navigaţia: prioritatea road-bookului
De câţiva ani, echipele participante la Dakar fac modificări pentru a reduce influenţa GPS-ului şi a pune accent pe folosirea road-bookului. Calităţile pure de navigator reprezintă chiar esenţa acestei discipline a rally-raidului. Pentru 2011, modificările vor privi punctele de control (WPM) pe care competitorii trebuie să le găsească. Anul trecut, aceştia s-au ghidat după instrumentele proprii până când au ajuns la o distanţă de 3 km de WPM. În 2011, distanţa de la care poate fi utilizat GPS-ul va fi redusă la 400 de metri.

Program Dakar 2011

25-26 noiembrie 2010: Îmbarcarea vehiculelor din Europa pentru traversarea Atlanticului
28 - 30 decembrie 2010: Recuperarea vehiculelor
30 şi 31 decembrie 2010: Verificări administrative şi tehnice în Buenos Aires
1 ianuarie 2011: Briefing, deschidere oficială
2-15 ianuarie 2011: Cursă în Argentina şi Chile
8 ianuarie 2011: Zi de odihnă, în Arica (deşertul Atacama, Chile)
16 ianuarie 2011: Ceremonia de final, în Buenos Aires

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.