Victorie totală pentru BMW în DTM, după o pauză de 20 de ani

După o absenţă de 20 de ani din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), BMW a revenit în 2012 cum nu se putea mai bine. Germanii au câştigat toate cele trei titluri ale competiţiei în sezonul din acest an: campionatul piloţilor, campionatul echipelor şi campionatul constructorilor.

Victorie totală pentru BMW în DTM, după o pauză de 20 de ani Victorie totală pentru BMW în DTM, după o pauză de 20 de ani

BMW a revenit în DTM anul acesta după o pauză de 20 de ani şi nu a dezamăgit. Deşi a avut şase piloţi înscrişi în competiţie, cu doi mai puţini decât rivalii de la Audi şi Mercedes-Benz, BMW a reuşit să câştige toate cele trei titluri ale sezonului 2012 din DTM.

Canadianul Bruno Spengler, cunoscut drept „canadianul secret” şi pilot al echipei BMW Team Schnitzer, a terminat pe locul întâi în campionatul piloţilor, cu un total de 149 de puncte. Pe locul al doilea, la doar patru puncte diferenţă, a terminat englezul Gary Paffett, pilot în echipa Mercedes AMG.

După cele 11 etape din campionat, echipa BMW Team Schnitzer a terminat pe locul întâi în clasamentul echipelor, la doar opt puncte distanţă de ocupanta locului al doilea, echipa Mercedes HWA Team.

Şi în campionatul producătorilor, BMW a ieşit câştigător, cu un total de 346 de puncte. Pe locul al doilea a terminat Audi, cu 335 de puncte, iar pe locul al treilea a ieşit Mercedes-Benz, cu 329 de puncte.

La aproape 30 de ani de la prima victorie în DTM, istoria se repetă pentru BMW. În 1984, la sfârşitul primului sezon din vechiul DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), Volker Strycek, pilotul unui BMW 635 Csi, a câştigat campionatul piloţilor.

În total, BMW a adunat 54 de victorii individuale şi patru titluri ale piloţilor în timpul celor nouă sezoane petrecute atât în vechiul DTM, care a dispărut în 1996, cât şi în noul DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), care a avut primul sezon în 2000.

Primul BMW M3 şi-a făcut debutul în DTM în anul 1987, când l-a ajutat pe pilotul belgian Eric van de Poele să câştige campionatul piloţilor, deşi nu terminase nici o cursă pe locul întâi.

Şi iată că în 2012, tot un BMW M3 a reuşit să adjudece coroana DTM pentru BMW. Dar nu e chiar un M3 de serie. Şasiul e din fibră de carbon şi încorporează rezervorul de carburant de 120 de litri, motorul V8 de 4,0 litri aspirat natural dezvoltă în jur de 480 de cai-putere şi 500 Nm, iar întreaga maşină, cu pilotul la volan, cântăreşte doar 1.200 de kilograme. Transmisia puterii este asigurată de o cutie de viteze secvenţială cu şase trepte, care este acţionată prin intermediul a două palete pneumatice montate pe volan.

2012 este un an de sărbătoare pentru BMW. Pe lângă revenirea în DTM după o pauză de două decenii, BMW aniversează 40 de ani de la naşterea diviziei M şi 25 de ani de la debutul modelului M3 în DTM.

Video:

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.