Formula 1 Monaco: O etapă în care doar geniile fac spectacol

Etapa de Formula 1 de la Monaco l-a adus pe Schumacher de la bucurie la furie în doar 24 de ore şi l-a făcut pe Webber al şaselea căştigător diferit din tot atâtea etape.

Etapa de Formula 1 de la Monaco, cea mai lentă a sezonului, tocmai s-a încheiat. Monte Carlo este unul dintre cele mai vechi circuite din Formula 1, prima cursă având loc în anul 1929. Cel mai titrat pilot pe acest circuit este Ayrton Senna cu şase victorii, urmat de cel mai bun pilot de Formula 1 din punct de vedere al cifrelor, Michael Schumacher. Chiar dacă este un circuit foarte apreciat, Monte Carlo este unul destul de plictisitor din punct de vedere al depăşirilor.

Momentul precedent accidentului lui Romain Grosjean

Etapa de la Monaco şi-a menţinut reputaţia şi în acest an. După accidentul lui Grosjean ordinea era următoarea: Webber, Rosberg, Alonso La sfârşitul cursei podiumul a arătat la fel. Webber devine astfel al şaselea câştigător diferit din tot atâtea etape. Singurul pilot care a reuşit să câştige un număr respectabil de poziţii a fost Sebastien Vettel. Germanul de la Red Bull a plecat de pe poziţia a 10-a pe grila de start şi a terminat pe patru cu ajutorul unei strategii foarte bine pusă la punct. Acesta a refuzat să participe la ultima sesiune de calificări pentru a putea pleca în cursă cu pneurile soft, planul incluzând o singură oprire la boxe. Din păcate pentru el, aproape toţi piloţii au folosit această strategie, dar rezultatul a fost unul mai mult decât mulţumitor.

Nico Rosberg a obţinut un rezultat foarte bun la Monaco

Cursa de pe circuitul Monte Carlo l-a adus pe Schumacher de la extaz la furie în doar 24 de ore. În timpul calificărilor de sâmbătă germanul a obţinut cel mai bun timp, dar a fost penalizat cu cinci poziţii pe grila de start din cauza accidentului din Spania. În timpul etapei de la Barcelona, Schumacher a frânat foarte târziu în primul viraj şi l-a scos de pe circuit pe Bruno Senna. Chiar dacă pleca de pe şase, "Schumi" spunea înaintea cursei că vrea cel puţin un loc pe podium, dar accidentul cu Romain Grosjean din primul viraj l-a trimis pe opt. Restul cursei a fost una fără greşeli pentru Schumacher, dar monopostul Mercedes l-a trădat în turul 60 când presiunea combustibilului a scăzut dramatic. Michael a pierdut câteva poziţii şi apoi s-a retras cu 15 tururi înainte de final. Din cauza greşelii din Spania, germanul a pierdut şansa de a obţine cel mai bun rezultat din "era" Mercedes, victorie pe care Schumacher o merita din plin deoarece a făcut un spectacol pe cinste în calificări.

Schumacher işi doreşte cu disperare victoria în următoarea etapă

Michael Schumacher a spus după cursă că este foarte dezamăgit şi că îşi dorea enorm de mult victoria. Schumacher a anunţat că işi doreşte foarte mult o victorie alături de Mercedes şi va face tot posibilul să o obţină în Canada. Dacă ar fi câştigat, germanul ar fi egalat recordul lui Senna de şase victorii la Monaco. Chiar dacă brazilianul este recordman-ul pe acest circuit, cea mai frumoasă cursă a lui Senna la Monte Carlo este una în care a terminat pe locul doi. În 1984 Senna debuta în Formula 1 cu un monopost Toleman. Maşina era foarte slabă din punct de vedere al performanţelor şi se părea că brazilianul nu avea nici o şansă. Ploaia a anulat avantajul tehnic al celorlalte monoposturi şi i-a dat şansa lui Senna să îşi arate adevărata valoare. Pentru a înţelege mai bine geniul pilotului brazilian vă invit să urmăriţi materialul video următor.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.