Pirelli în Formula 1 – comunicat oficial

Autor: Baltateanu Dragos 24 iun. 2010 Formula 1

Pirelli va furniza pneuri pentru Campionatul Mondial de
Formula 1 pentru o perioadă de trei ani, între 2011 şi
2013.

FIA (Federaţia Internaţională de Automobilism), Echipele,
reprezentate de FOTA – Asociaţia Echipelor de Formula 1 (Formula
One Teams Association), şi organismul de conducere al Formulei 1,
reprezentat de FOM (Formula One Management) au ales Pirelli ca
furnizor exclusiv, pe baza propunerilor specifice făcute de
compania italiană privind garantarea stabilităţii tehnice şi
operaţionale pentru concurenţi.

Respectând reglementările actuale din Formula 1
stabilite de FIA, forul competent mondial în competiţiile
motorsport, noul contract prevede că Pirelli va furniza echipelor
şase tipuri diferite de pneuri
în funcţie de sezon: patru
de tip „slick” (cu profil neted), cu compoziţii diferite pentru
diverse tipuri de suprafeţe uscate, un tip de pneuri pentru ploaie
torenţială şi un tip intermediar pentru condiţii de umezeală sau
ploaie uşoară. Climatul economic actual a dus la o abordare
realistă şi de colaborare cu toate echipele, care să asigure că
toate costurile de fabricaţie şi logistice sunt împărţite în mod
echitabil. Revenirea companiei Pirelli la Formula 1 are şi o
deschidere către viitor, deoarece, în strânsă colaborare cu toate
echipele, cercetarea pentru dezvoltarea inovatoare a unui nou tip
de anvelope este o parte vitală a acestui program extrem de
interesant.

Pirelli are, de asemenea, plăcerea să anunţe că va fi şi
furnizorul Campionatului Mondial GP2 – recunoscut ca pasul
premergător către Formula 1 – pentru o perioadă de trei ani, între
2011 şi 2013.

Participarea companiei Pirelli la cel mai înalt nivel al
curselor monopost constituie o completare binevenită a celorlalte
activităţi ale prestigioasei firme italiene în domeniul
competiţiilor din motorsport, incluzând, din acest an, un acord de
furnizare de anvelope pentru noul campionat GP3. Pirelli va deveni,
prin urmare, unicul furnizor pentru cele mai prestigioase
campionate de curse din lume, începând cu 2011.

Pirelli intenţionează să facă investiţii importante în
comunicarea corporatistă, pentru a valorifica la maximum
vizibilitatea şi tehnologia de ultimă oră asociate furnizării de
echipament pentru Formula 1, utilizând resursele şi bugetul care au
fost deja alocate în acest scop.

Această campanie de comunicare va contribui în principal
la creşterea vizibilităţii Pirelli pe pieţele emergente: America
Latină, Orientul Mijlociu şi Asia-Pacific, toate acestea fiind zone
în care Formula 1 este prezentă frecvent.

În consecinţă, Formula 1 va deveni o carte de vizită
esenţială pentru brand-ul Pirelli
, sprijinind expansiunea
sa comercială şi industrială, fără a afecta strategia financiară pe
termen lung a companiei.

Vizibilitatea globală asigurată de interesul extins al
mass-media pentru Formula 1, împreună cu planurile dinamice de a
sprijini implicarea companiei Pirelli într-un domeniu esenţial
pentru activitatea de bază a companiei, reprezintă o oportunitate
unică pentru brand de a-şi maximiza recuperarea investiţiilor.

Acest nou acord cu Formula 1 încununează implicarea istorică a
companiei Pirelli în motorsportul mondial, care datează din 1907,
când firma italiană a câştigat cursa rutieră istorică Paris-Peking.
În prezent, Pirelli este unic furnizor pentru unele dintre cele mai
importante campionate mondiale, atât pentru maşini de curse, cât şi
pentru motociclete, cum ar fi: GP3, Campionatul Mondial de Raliuri,
Campionatul Rolex Sports Car din America de Nord, Campionatul
Mondial de Superbike şi Campionatul Mondial de Motocross. Pe lângă
acestea, Pirelli este, de asemenea, furnizor a peste 70 de
campionate naţionale şi internaţionale. Ultima victorie de Grand
Prix obţinută de Pirelli a fost în 1991 la Marele Premiu al
Canadei, cu Nelson Piquet conducând pentru Benetton.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide