Interviu cu Sebastien Loeb şi Olivier Quesnel

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Raliuri

Având ca obiectiv obţinerea celui de-al şaptelea titlu
de Campion Mondial la Constructori, echipa Citroën Total World
Rally Team va alinia la start două echipaje: unul format din
Sébastien Loeb şi Daniel Elena, care vor încerca să câştige cel
de-al 8-lea titlu mondial consecutiv la piloţi şi copiloţi, şi unul
compus din Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia, care a fost
promovat în cadrul echipei, dobândind drepturi depline, după cele 2
victorii în raliuri obţinute în sezonul 2010. În plus, trei Citroën
DS3 WRC vor fi încredinţate unor piloţi privaţi: Petter Solberg,
Kimi Räikkönen şi Peter van Merksteijn.

Angajat la cel mai înalt nivel în mondialul de raliuri de 10
ani, Citroën Racing aruncă în competiţie al treilea model de World
Rally Car: după Xsara şi C4, fiecare deţinătoare a câte trei
titluri mondiale, DS3 WRC îşi va face intrarea în scena cu ocazia
Raliului Suediei (10-13 februarie), prima etapă din sezonul 2011.
Echipa condusă de Olivier Quesnel şi-a fixat un obiectiv pe cât de
simplu pe atât de ambiţios şi anume acela de a păstra în sânul
echipei cele 2 titluri mondiale cucerite în 2010 – la constructori
şi piloţi.

Citroën DS3 WRC corespunde noilor reglementări ale FIA. Cea mai
evidentă schimbare ţine evident de gabarit: DS3 este în mod clar
mult mai compact decât C4, ceea ce îi conferă un comportament mai
spectaculos. O schimbare revoluţionara se petrece şi sub capotă,
DS3 WRC beneficiând de un motor cu patru cilindri 1.6 turbo cu
injecţie directă conceput integral de Citroën Racing. Acesta este
cuplat unei transmisii 4×4, cu o cutie manuală comandată secvenţial
şi un sistem de repartizare constantă a puterii pe trenul de rulare
faţă şi spate.

Dezvăluit în cadrul Salonului de la Paris din octombrie
2010, Citroën DS3 WRC a beneficiat de numeroase sesiuni de teste
pentru a pregati un sezon ce se va întinde pe nouă luni şi va
include 13 raliuri, fiecare aparte şi cu specificul său
.
De la frigul polar din Suedia la caldură deşertica a Iordaniei,
Campionatul Mondial de Raliuri este o provocare pentru echipaje şi
vehicule. Echipa tehnică, plasată sub responsabilitatea lui Xavier
Mestelan-Pinon, a căutat să reproducă condiţiile cele mai extreme
pe care le vor întâlni piloţii în cadrul sesiunilor de teste pentru
a verifica fiabilitatea şi pentru a dezvolta performanţele
maşinii.

Reprezentând oficial culorile Mărcii, echipa Citroën Total World
Rally Team va angaja în cursă două DS3 WRC pentru echipaje
provenind de pe filiera proprie, constituită astăzi din cupele
Citroën Racing Trophy organizate în toată Europa. De şapte ori
campioni mondiali de raliuri, campionii en titre Sébastien Loeb şi
Daniel Elena se lansează cu entuziasm în această nouă provocare.
Deţinând aproape toate recordurile posibile în WRC, ‘Seb’ şi
‘Danos’ vor porni în fiecare cursă cu obiectivul clar de a se
impune şi de a-şi îmbogaţi şi mai mult incredibilul palmares. După
ce a disputat trei raliuri în 2010 în cadrul echipei oficiale,
echipajului Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia i se va încredinţa
DS3 WRC cu numărul de concurs 2. Deţinând deja două victorii
mondiale, francezii trebuie acum să confirme, îmbinând viteza cu
constanţa.

Alături de Citroën dintotdeauna, Total continuă să se
implice în calitate de partener al echipei oficiale.

Modelele DS3 WRC vor purta de asemenea culorile celebre ale Red
Bull, care confirmă parteneriatul iniţiat în 2008. Trei mărci revin
în rândul partenerilor Citroën Racing: Michelin, care va echipa cu
pneuri DS3 WRC, precum şi Facom şi Alcon.

Exploatate de către Citroën Racing Technologies, trei DS3 WRC
suplimentare vor fi angajate de către echipaje private de-a lungul
sezonului 2011. Petter Solberg/ Chris Patterson vor lua startul în
13 raliuri, Kimi Räikkönen/ Kaj Lindström vor participa în 10
raliuri şi Peter van Merksteijn/ Eddy Chevaillier îşi vor începe
sezonul competitional în Raliul Portugaliei.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide