Lansare Citroen DS3 WRC

Confirmînd participarea în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Citroen Racing a dezvoltat un model complet nou care, începand cu sezonul 2011, va înlocui actualul C4 WRC.

Lansare Citroen DS3 WRC Lansare Citroen DS3 WRC

Designul compact, dinamic şi agresiv al "micuţei" maşini de curse atrage imediat atenţia şi este clar că a fost concepută cu un singur scop: acela de a câştiga. Pornind de la modelul de serie, şasiul a suferit multe modificări necesare adaptării sistemului de transmisie integrală şi a sistemului de suspensii McPherson. Siguranţa echipajului este garantată de un roll cage, care măreşte şi rigiditatea maşinii.

În comparaţie cu generaţiile anterioare de World Rally Cars, regulamentul pentru sezonul 2011 a dus la o adevarată revoluţie sub capotă. Modelul Citroën DS3 WRC este propulsat de un motor turbo de 1.600 cmc cu patru cilindri şi injecţie directă. O premieră la acest nivel în motorsport, folosirea unui motor cu injecţie directă deschide noi posibilitaţi pentru dezvoltarea motoarelor de curse, mai ales în ceea ce priveşte consumul de combustibil. Conceput şi construit de la cap la coada în departamentul Citroën Racing, motorul dezvoltă 300 CP.

Certificată şi furnizată de Sadev, cutia de viteze secvenţială, cu şase trepte, este cuplată cu diferenţialele faţă şi spate. Elementele de control semi-automate şi diferenţialul central sunt acum interzise de regulament. De asemenea, pentru a putea controla mai bine costurile, FIA a definit foarte clar caracteristicile (dimensiune, greutate, preţ, etc.) ale componentelor principale folosite la construcţia maşinii. Luând în considerare aceste constrângeri, inginerii Citroën Racing şi cei de la Sadev au încercat să maximizeze performanţa şi fiabilitatea concentrându-se şi îmbunatăţind chiar şi cele mai mici detalii.

Obligat să fie eficient, fiabil şi uşor de pilotat in condiţii de cursă, Citroën DS3 WRC are misiunea de a asigura continuarea şirului de victorii şi de titluri mondiale cucerite de modelele Xsara şi C4 WRC.

Caroserie şi şasiu

Testată numeroase ore în tunelul de vânt, caroseria modelului Citroën DS3 WRC accentuează liniile modelului de serie. Eleroanele şi spoilerele faţă/spate au fost modificate pentru a face loc roţilor de 18-inch (versiunea de asfalt) şi se încadrează în lăţimea maximă, de 1.820 mm, permisă de regulament. Spoilerul faţă include un spliter aerodinamic, iar cel din spate a fost conceput special pentru a conferi maşinii o aerodinamica crescută. Şi uşile au fost modificate, instalându-se geamuri fixe din policarbonat şi injectând spumă ce absoarbe energia în eventualitatea unui impact lateral. Construit pe baza caroseriei de serie, şasiul modelului DS3 WRC include un roll cage compus din peste 40 metri de tuburi de oţel. Partea de jos a suferit modificări structurale importante:

-sisteme superioare de prindere au fost adăugate pentru suspensia McPherson spate

-optimizarea sistemelor inferioare de prindere a suspensiei

-integrarea tunelului de transmisie şi a diferenţialului spate

-ranforsări laterale adăugate la nivelul caroseriei

Ţinând cont că DS3 WRC este mai compact decât C4 WRC, inginerii Citroën Racing au muncit mult în încercarea de a îmbunatăţi poziţia fiecărei componente în parte pentru a obţine cel mai bun echilibru între centrul de inerţie al maşinii şi centrul ei de greutate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.