Raliul Sibiului 2011 - Final controversat

Cel mai frumos raliu din România a avut în acest an parte de un final dificil. După două zile de concurs, Raliul Sibiului va fi decis la masa verde.

Raliul Sibiului 2011 - Final controversat Raliul Sibiului 2011 - Final controversat

Raliul Sibiului este evenimentul cel mai important din calendarul Campionatului Naţional de Raliuri. Este sub observaţia celor de la IRC de ceva vreme şi are toate şansele ca în sezonul viitor să intre în calendarul oficial al Intercontinental Rally Challenge. IRC este un campionat care creşte de la an la an şi a devenit extrem de popular datorită mediatizării extensive asigurate de Eurosport.

La Sibiu, ediţia 2011 a fost organizată de-a lungul a două zile de concurs. Raliul a debutat joi seară cu prezentarea echipajelor în Piaţa Mare din Sibiu. Ca de obicei, publicul a fost prezent în număr mare şi a avut ce să vadă. Pe lista de start apăreau şi două nume sonore: Simone Campedelli, pilot oficial Citroen Racing şi celebrul Francois Delecour.

Italianul Campedelli a venit la Sibiu datorită implicării Citroen în acest raliu. Tânărul pilot oficial Citroen s-a prezentat la start cu noul model Citroen DS3 R3. În ciuda unor mici probleme, Campedelli a avut parte de raliu excelent şi a bifat victorii de probă specială iar la final s-a clasat pe locul patru la general. Francois Delecour a venit în România la invitaţia Mach1. George Grigorescu şi campania Visit Romania având un rol important în prezenţa lui Delecour la Sibiu. Celebrul pilot francez a alergat pe o Dacia Logan. Deşi nu a punctat în clasamentul Cupei Dacia, Delecour a fost cel mai rapid dintre toţi piloţii implicaţi în cupa monomarcă. Fostul pilot din WRC avea ulterior să declare că i-a plăcut extrem de mult raliul de la Sibiu şi că îşi doreşte să revină la anul, poate la volanul unui bolid de clasă S2000. Delecour a mai alergat în acest an la raliul Monte Carlo, etapă din IRC. La Monte Carlo a concurat pe un Peugeot 207 S2000 şi a purtat pe maşină logo-urile Visit România.

Simone Campedelli are doar 24 de ani şi este unul din piloţii oficiali Citroen Racing. A debutat în WRC în 2006 la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo 9 şi a avut apoi o serie de rezultate notabile în deosebi în Rally d'Italia Sardinia. La Sibiu a venit împreună cu noul model Citroen DS3 R3 şi am avut ocazia să parcurgem câţiva kilometri în dreapta lui Simone cu un DS R3 în versiune de asfalt. Campedelli are un stil de pilotaj fluent şi fără mişcări inutile. Este un pilot înalt, are 1,88 metri înălţime. La Sibiu a reuşit să obţină două victorii de probă specială ambele pe Şanta. Cea mai celebră probă de la Sibiu a fost preferata lui Campedelli. Prima victorie a fost obţinută vineri seară pe Şanta de noapte. Cu un public extrem de numeros pe margine, Campedelli a reuşit se se impună în faţa unor maşini mult mai puternice şi cu tracţiune integrală. Avea să repete apoi performanţa sâmbătă pe prima trecere pe Şanta. La final, italianul s-a clasat pe locul patru la general. Însă are şanse să urce pe podium.

Şi asta pentru că rezultatul din Raliul Sibiului 2011 va fi stabilit la masa verde. Gergo Szabo a fost cel mai rapid, urmat de Marco Tempestini şi Dan Gârtofan. Problema este că Szabo este contestat de ceilalţi concurenţi deoarece a intervenit asupra maşinii sale prea aproape de parcul de service unde a încercat să schimbe o curea la motor. El a fost descalificat de către arbitri dar Szabo a contestat la rândul său decizia. Hotărârea finală va fi luată de o comisie care se va reuni mâine, 12 iulie, la Bucureşti. Dacă aceasta decide că arbitrii au luat decizia corectă, atunci Tempestini va deveni învingător în raliul Sibiului, Dan Gârtofan va urca pe doi iar Simone Campedelli pe trei.

Acest final controversat nu a fost singurul lucru care a întunecat un raliu aproape perfect. Vali Porcişteanu avea să aibă parte de un incident urât pe penultima probă specială a raliului. Acesta s-a întâlnit pe probă cu doi motociclişti ce se aflau chiar pe drum. Unul dintre ei a observat maşina de raliu şi s-a ferit însă cel de-al doilea a fost percutat în plin de Mitsubishi-ul lui Porcişteanu. Maşina a fost avariată serios, iar motocicleta a luat foc. Surprinzător cel de pe motor nu a suferit decât câteva contuzii şi arsuri superficiale. Porcişteanu a abandonat şi a ratat un rezultat bun. Ulterior, Gergo Szabo avea să relateze că s-a întâlnit pe aceaşi probă cu un automobil ce mergea în acelaşi sens dar a reuşit să îl evite la timp. După locul accidentului lui Porcişteanu avea să abandoneze şi Bogdan Marişca. Puntea faţă a maşinii Mitsubishi avea să cedeze şi maşina se răsturna pe o parte. Ultima probă a raliului avea să fie anulată.

Clasament provizoriu Raliul Sibiului 2011

1 Szabo Gergo/Kohler Zoltan Mitsubishi Lancer

2 Tempestini Marco/Pulpea Dorin Peugeot 207 S2000

3 Girtofan Dan/Lazarescu Mihai Subaru Impreza STI

4 Campedelli Simone/Fappani Danilo Citroen DS3 R3

5 Grigorescu George/Dumitriu Radu Renault Clio

6 Filip Alexandru/Iancu Bogdan Renault Clio R3 Maxi

7 Cosma Vlad/Dorca Florin Citroen C2R2 Max

8 Savu Horatiu/Tamas Laszlo Mitsubishi

9 Bereczki Norbert/Kozma Laszlo Citroen C2R2 Max

10 Tatoiu Dan/Marza Tudor Mitsubishi Lancer EVO

11 Casian Bogdan/Banca Marc Subaru Impreza

12 Stratiev Tihomir/Borisov Dobrin Citroen C2R2 Max

13 Tatoiu Sidonia/Berghea Adrian Mitsubishi Lancer EVO X

14 Delecour Francois/Savoye Fabrice Dacia Logan

15 Barbu Sebastian/Magdas Raluca Dacia Logan

16 Tomita Serban/Csegzy Laszlo Citroen Saxo VTS

17 Grigore Adrian/Paunescu Marius Honda Civic

18 Tincescu Nicolae Florin/Hatigan Danut Dacia Logan

19 Ivan Viorel/Popa Razvan Dacia Logan

20 Tirnovean Octavian/Hulea Razvan Dacia Logan

21 Cornea Bogdan/Hanea Aurelian Dacia Logan

22 Stratieva Ekaterina/Sivov Petrov Nedyalko Citroen C2R2 Max

23 Dragan Adrian/Bradateanu Valentin Dacia Logan

24 Tempestini Simone/Baggio Lucio Dacia Logan

25 Dinu Dragos/Vlascu Sorin Dacia Logan

26 Badina Radu/Hangu Florin Dacia Logan

27 Mihu Catalin/Basca Mihai Ford Fiesta

28 Mihut Ioan/Campean Thomas Dacia Logan

29 Popa Spartacus/Baltador Horatiu Dacia Logan

30 Cocean Cosmin/Colceriu Sorin Dacia Logan

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.