13 August în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache 13 aug. 2010 Știri auto

13 August 1902 – În această zi în mica
localitate Lahr, Germania, s-a născut Felix Wankel cel care avea
peste ani să inventeze un nou tip de motor cu combustie internă.
Wankel încă de la vârsta de 17 ani a avut ambiţia de a inventa un
nou tip de motor care realiza admisia, compresia, combustia şi
evacuare, toate într-o mişcare de rotaţie. La vârsta de 24 de ani a pus bazele
unui laborator în care a experimentat cu noi modalităţi de a
produce mişcare prin ardere.

Primul motor
Wankel a apărut însă destul de târziu în 1957 mai exact,
experimentele sale fiind îngreunate de război. La acea vreme Wankel
lucra în cadrul companiei germane NSU Motorenwerk, care producea
motociclete. După ce primul motor a fost prezentat mai mult de 100 companii s-au arătat
interesate de achiziţia acestui tip de motor. Mazda a fost prima
companiei important care a preluat acest motor şi au înfiinţat
chiar un departament dedicat pentru dezvoltarea acestui
motor.

Primul automobil de succes cu motor Wankel

Astfel în 1967 a
apărut Mazda Cosmo primul astfel de automobil cu un motor Wankel cu
două rotoare. Acest coupe a
fost la acea vreme un succes şi ulterior Mazda a pus motoare
rotative pe mai multe modele.
Motorul Wankel a fost însă preluat şi de alţi constructori,
dintre care amintim Daimler-Benz, Alfa Romeo, Rolls Royce, Porsche,
General Motors, Suzuki şi Toyota.
Deşi era mai compact, mai uşor şi necesita mai puţine
reparatţii decât un motor normal, propulsorul Wankel şi-a pierdut
din popularitate în anii 1990, datorită consumului mare.
Inventatorul său nu a apucat însă să vadă asta decedând în 1988.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide