20 Mai în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache acum 10 ani Știri


20 Mai 1899
– În această zi Jacob German un taximetrist
din New York a fost oprit şi reţinut de Poliţia americană pentru
conducere imprudentă şi circularea cu o viteză mai mare decât cea
normale. Ce însemna o viteză mare la acea vreme? Americanul care conducea un taxi
electric la acea vreme, produs de Electric Vehicle Company, a fost
prins cu impresionanta viteză de 12 mph, în jur de 20 km/h, în acea
perioadă în oraşe viteza maximă admisă fiind de 8 mph.

Poliţia nu a avut însă un mod exact de a
înregistra viteza, ci doar a fost aproximată de un poliţist în timp
ce şoferul trecea pe Lexington Avenue. Pentru că la acea vreme nu
se punea suspendarea permisului de conducere sau reţinerea
talonului, din simplul motiv că acestea au fost introduse în New
York în 1901. Sancţiunea pentru grăbitul taximetrist a fost o
amendă de 150$, o sumă uriaşă pentru acea perioadă, şi o scurtă
perioadă de detenţie care sigur l-a învăţat pe German să calce mai uşor pedala.

În prezent depăşirea vitezei este una dintre
cele mai frecvente abateri rutiere, doar în Statele Unite, anual
fiind emise peste 34 de milioane de sancţiuni, ceea ce înseamnă o
medie zilnică de 93.150 de amenzi zilnice!



Comentarii
Inchide