3 Aprilie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 03 apr. 2010 Știri auto

3 Aprilie 1885 – Gottlieb Daimler primeşte patentul pentru
motorul său cu 1 cilindru răcit cu apă. Această invenţie a fost un
progres notabil, pentru că până atunci inventatorii nu reuşiseră să
găsească soluţia la problema supraîncălzirii motoarelor cu
combustie internă. În cazul motorului lui Daimler, apa circula în
jurul blocului motor, prevenind temperaturile extreme la nivelul
motorului. Sistemele de răcire au evoluat, dar în principiu se
foloseşte acelaşi sistem şi astăzi.


3 Aprilie 1996 – Muzeul de
Artă Modernă din New York au introdus în acea zi Jaguar E-Type ca
şi exponat permanent. Pentru celebra galerie americană, Jaguar
E-Type este doar a treia maşină acceptată. Modelul britanic a
debutat pe piaţă în 1961 şi foarte mulţi critici auto şi nu numai
au considerat că acest model poate fi numit o operă de artă.


3
Aprilie 2009
– Filmul cu temă automobilistică cu cele mai
mari încasări din istorie se lansează în această zi. Este vorba de
pelicula Fast&Furious, partea a patra, care
în primul weekend de la lansarea adunase deja 72,5 milioane de
dolari. Precedenta producţie cu încasări record la box office a
fost Cars, care a reuşit să adune la debut 60 milioane de
dolari.

Franciza Fast and Furios a debutat în 2001 cu
„The Fast and The Furious”, care a avut premiera pe 18 Iunie în
acel an. A urmat apoi „2 Fast 2 Furious”, în 2006 „The Fast and the
Furious: Tokyo Drift”.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide