7 Iulie în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache 07 iul. 2010 Știri auto
7 Iulie în istoria automobilistică

7 iulie 1968 – În această zi Formula 1 a mai
făcut o victimă, una care s-a sacrificat în numele inovaţie şi al
cărui destin a fost deosebit de tragic. În acel an Honda a creat un
monopost experimental denumit RA302, care avea o caroserie din
magneziu şi un motor răcit cu aer.
Chiar dacă la primele teste John Surtees, pilotul de teste
al japonezilor, a decretat că noul Honda nu este gata pentru a
concura, sponsorii Honda din Franţa au decis că acest model trebuie
să concureze în Marele Premiu al Franţei.

A
fost ales ca pilot idolul local Jo Schlesser, dar soarta a fost crudă cu francezul. După
doar două tururi în virajul Six Freres, bolidul a supravirat larg
şi s-a izbit de un mal de pământ. Combustibilul aferent pentru încă
58 de tururi şi caroseria din magneziu a făcut ca Honda RA302 să se
aprindă instantaneu, flăcările fiind uriaşe. Schlesser nu a a avut nici cea mai mică
şansă de a scăpa. După această tragedie Honda a decis să se retragă
din Formula 1, revenind sub nume propriu de abia în 2005.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide