Acel sunet chinuit şi bâlbâit pe care-l scoate cutia

Autor: Alexandru Banu 10 mai 2017 Știri auto
Acel sunet chinuit şi bâlbâit pe care-l scoate cutia

Vă foarte recunoaştem de la început că nu ne-a dat prin cap să ne dăm răspuns la această întrebare semiexistenţială în viaţa unui şofer. L-am auzit la fiecare angajare în marşarier, însă am trecut peste el ca gâsca prin baltăMarşlaerierul. Cumva e distractiv, pentru unii e enervant, alţii (din categoria noastră) nici nu-l mai bagă-n seamă. E deja ca al 1534-lea reproş pe care ţi-l face prietena pe aceeaşi temă. Tu zici da şi mergi mai departe. Sau dai în spate, de fapt.

Jalopnik a aflat de ce se întâmplă asta. Există două tipuri de roţi dinţate în cutia de viteze. Unul cu dinţi oblici (caneluri) care se foloseşte la vitezele pentru mers înainte şi al doilea cu dinţi drepţi, pentru marşarier. Asta din raţiuni de costuri. Şi cum funcţionăm într-o industrie care mai mult ca oricând e obsedată de costuri, ăsta e un motiv suficient să folosească acest tip de roţi dinţate la o viteză pe care o foloseşti de maximum două ori pe zi.

Explicaţia e că roţile cu şanţuri oblice se întrepătrund perfect şi lin şi nu scot niciun sunet, Aproape că se “sudează” când se rotesc la unison. Celelate, cu dinţi drepţi, folosite la marşarier, au mici jocuri şi sar milimetric la sincronizare. Din acest motiv apar nişte păcănituri care în serie şi în mediul în care se învârtesc produc acel zgomot de mieunat al marşarierului.  

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide