Acelaşi model, altă emblemă şi un interior diferit (galerie foto)

Autor: Alexandru Banu acum 2 ani Știri

A fost evenimentul anului pentru noi şi pentru piaţa de volume. S-a lansat noul Duster la Salonul Auto de la Frankfurt şi am mâncat a doua generaţie a maşinii dimineaţă, la prânz şi seara. S-a scris peste tot, s-a văzut peste tot, s-a vorbit întruna. Am luat Duster-ul şi l-am analizat pe toate părţile. Ne-am bucurat pentru modelul ăsta şi am ţopăit de fericire că maşina asta chiar arată din ce în ce mai bine. Brand-ul e din ce în ce mai solid, mai frumos, mai competitiv şi mai dotat decât a fost vreodată. Acum ne-am întristat puţin auzind că s-ar putea ca un model full option să sară de 22.000 de euro. Unii s-au întrebat dacă strategia de preţ şi de vânzări a francezilor e bună în condiţiile în care Duster-ul a fost o maşină care pleca de la 13.000 de euro şi ajungea la cel mult 18-18.500 de euro cu toate dotările posibile. Avantajul mărcii e că are deja clienţi din prima generaţie a lui Duster, care, acum, s-ar putea să facă un buyback şi să pluseze nişte mii de euro pentru un look & feel superior. Unul peste altul, Duster 2 e mai bun decât Duster 1 din toate punctele de vedere şi nu ni se pare exagerat ca Dacia să-şi mărească uşor pretenţiile pentru că şi costurile sunt probabil mai mari.

Acelaşi lucru se întâmplă şi pe piaţa din America de Sud, unde Dacia merge cu Duster 2 la înaintare. Este una dintre cele mai importante pieţe pentru Renault care va vinde Duster-ul în acelaşi sistem ca până acum. Cu siglă Renault. Deşi până acum a fost aceeaşi maşină, o dată cu acest model se schimbă un pic treaba. După cum puteţi compara, Duster-ul sudamerican are o grilă altfel, care ni se pare mai potrivită în ansamblul spoiler-ului faţă. Pare mai bine integrată, comunică mai bine cu celelalte elemente din jur şi dă o senzaţie mai puternică de soliditate.

În spate e o modificare aproape insignifiantă. Bucata din plastic din mijlocul hayon-ului, cea care ascunde contactul touch pentru deschiderea portbagajului, e gri acum, nu neagră.

Înăuntru însă ne place mai mult maşina, arată nou şi rupe cumva bine de tot legătura cu ceea ce a fost Duster înainte. Aeratoarele nu mai muşcă din planşa de bord şi sunt dreptunghiulare, rotunjite şi întegrate în bord. Iar volanul după cum vedeţi, e cu trei spiţe în loc de 4 şi e clar mai frumos aşa. Iată nişte mici modificări care se simt bine înăuntru.

Autor Alexandru Banu

 

 

 



Comentarii
Inchide