Adună averile tuturor cunoscuţilor şi tot eşti la ani-lumină distanţă (galerie foto)

Autor: Alexandru Banu 18 oct. 2017 Știri auto

Din 2008 încoace am început să gândim raţional. Să vedem un criteriu de decizie în utilitatea maşinii mai mult decât în frumuseţea, puterea ei sau opţionalele pe care ni le dorim. Luema a început să facă rabat la noile tehnologii numai pentru a avea o maşină cu care să se deplaseze din pucntul A în punctul B. Parcă “pe vremuri”, acum 10 ani de zile, ne permiteam să ne gândim la un plan de economii care să ne dea voi măcar să visăm. Paradoxul e că numărul bogătanilor care îşi permit maşini a crescut. Banii mulţi parcă s-au concentrat şi mai bine în mâinile celui 0.2% din pământeni cu peste 1 milion de euro avere. Aşa spun statisticile. Din 7 miliarde de oameni câţi aglomerează terra, numai 15 de milioane de oameni trec milionul. De euro, de dolari, nu mai contează.

 Acum, imaginaţi-vă că într-o perioadă cu preţurile la Pământ, ei au scos bani să-şi facă stoc de valor imobiliare şi de alte fiţe de lux. Printre ele sunt şi maşinile. Au fost motive pentru care vânzările de maşini de lux în perioada falimentară a economiei mondiale au scăzut foarte puţin spre deloc şi unele chiar au crescut.

Acum, că lucrurile sunt într-un echilibru oarecare, cei care au dobândit bunuri în perioada grea, încep să le vândă la suprapreţ. Mai sunt însă şi oameni care cumpără printre primii ediţii limitate, apoi le vând la preţuri exorbitante. Şi ăsta e un business. Şi când să le vinzi mai bine decât tot într-o perioadă – teoretic – stabilă.

Lamborghini a scos modelul aniversar Centenario la 100 de ani de la naşterea lui Ferrucio, întemeietorul rivalului de tradiţie al lui Ferrari. S-au făcut 20 de coupe-uri şi 20 de roadstere. Motorul V12 de 6.5 litri scoate 760 de cai pentru o maşină de 1.5 tone. Extrem, superextrem. Atinge suta de kilometri la oră în 2.8 secunde.

Unul dintre norocoşii care a prins unul dintre cele 20 de coupe-uri, îl vinde acum printr-un dealer Porsche din California, cu 3.47 mil. $, adică 2.95 mil. euro, cu 700.000 mai scump decât preţul la care l-a luat.

Singurul Centenario care se vinde la ora asta are elemente din carbon, tuşe roşii, iar interiorul este – cum altfel – asortat exteriorului.

Ca să vedem în cât timp şi-ar lua românul “mediu” un Centenario, am f[cut un calcul al salariul mediu net de 2.380 de lei şi am ajuns la 475 de ani.

Autor Alexandru Banu

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide