American Chopper

Autor: Andrei Nan 28 mai 2007 Știri auto

OCC nu ar fi existat fără Paul Senior. În 1999, cu ajutorul lui Junior, el a prezentat primul chopper OCC – True Blue –, la un festival din Daytona. Trei ani mai tîrziu, a fost descoperit de o producătoare de la Discovery Channel. “Mi-au văzut o poză pe un website şi au fost atraşi de mustaţa mea. Îşi doreau un reality-show despre constructorii de choppere şi m-au întrebat dacă sînt interesat. Primul episodpilot a şi intrat în emisie. Acel prim episod a reuşit în acea seară cea mai mare audienţă pe posturile de cablu.”

Paulie intervine: “La început, după primul episod, au început să curgă e-mail-urile de la fani. Nici măcar nu mai aveam timp să le citim pe toate. Dacă pînă atunci nu primeam nici unul, aşa am înţeles că am devenit celebri. Din fericire, eu cred că am rămas neschimbaţi. Trăim tot în Orange County, avem aceleaşi pasiuni, ne îmbrăcăm la fel. Doar că nu mai putem merge pe nicăieri fără să ne recunoască lumea.”

Din această cauză, cel mai fericit este mezinul familiei, Mike: “Eu sînt foarte egocentric. Le spun tuturor ce tari sîntem noi. Şi din cauza asta am o sumedenie de prietene.” Ca şi Paulie, Mikey a lucrat la Orange County Ironworks de la vîrsta de 12 ani. A încercat apoi să mearcă la colegiu, dar a părăsit studiile pentru slujbe meschine în Arizona: valet, barman, telemarketer, plasator întrun cinematograf. Chiar şi cînd s-a întors acasă, tatăl său l-a angajat iniţial doar pe post de secretară.

Curînd, însă, sub îndrumarea lui Paulie, Mike avea să construiască primul său chopper. Dacă primele trei serii ale emisiunii American Choppers au totalizat peste 90 de episoade, transmise în peste 150 de ţări, a patra serie, care va putea fi văzută în acest an şi în Rom`nia, se anunţă a fi şi mai explozivă. Pentru această serie au construit un chopper inspirat dintr-o gheată, un altul inspirat din filmul Eragon, dar şi două modele – unul clasic şi unul modern, primul construit de Senior, al doilea de Junior, pentru care lumea a trebuit să voteze pe Internet. Toate aceste creaţii nu îi seacă însă inspiraţia lui Paulie.

“Ideile îmi vin dimineaţa, cînd mă scol. Atunci am capul limpede şi ştiu cum trebuie să rezolv problemele. Din fericire, însă, noi facem tot felul de motociclete tematice şi avem o sumedenie de motive de inspiraţie. De curînd am fost, în Irlanda, la o fabrică de produs etanol. De acolo mi-a venit ideea pentru Ethanol Bike.”

O altă idee îi venise chiar în timpul interviului nostru, pe calea aerului. Un elicopter aterizase în curte la OCC, aşa că următorul model va avea puternice influenţe aeronautice. “Ideea e ca de fiecare dată să facem chestii cît mai speciale, mai simple şi mai arătoase. Dacă nu ai gust, poţi să o împopoţonezi cu tot felul de chestii, însă va arăta ridicol. Noi, însă, vrem choppere cu linii frumoase, care să arate bine.”

OCC nu se opreşte însă aici. Dacă în trecut au realizat un chopper de 500 de mii de dolari, pentru producătorul american de automobile Lincoln, şi unul pentru Carol Shelby, pentru care au primit două Forduri Shelby Cobra, Senior şi Junior nu înlătură ideea de a construi chiar şi automobile. Pînă atunci, vor să dubleze producţia de choppere la 240 şi să aibă dealeri în întreaga lume, inclusiv în Europa.

Dacă acum deţin patru modele de serie, cu preţuri care pornesc de la 35-40 de mii de dolari, în viitor vor avea mult mai multe. Nu acestea vor fi însă cele promovate în reality-show-ul de pe Discovery. Vor fi promovate cele tematice, construite pentru marile companii, precum un chopper de 1 milion de dolari, realizat pentru Microsoft. Senior nu uită însă latura comercială: “Dacă vine cineva şi ne comandă un chopper, nimic mai simplu. Avem un program pe calculator, cu ajutorul căruia îi putem desena felul cum va arăta. Dacă are banii, nimic mai simplu.”

Interviul nostru, desfăşurat într-o sală banală de la OCC tapetată cu afişe şi coperţi de revistă, este întrerupt din cînd în cînd de un labrador sau de un angajat care este scos afară cu un zîmbet larg şi un călduros “Get the fuck out”. Spre final, cei trei devin nerăbdători să plece în atelier, pentru a mai filma ceva pentru Discovery. Iar Paul Senior vrea să mai intre puţin în sala de fitness, mare cam cît atelierul şi amplasată lîngă secţia de vopsitorie. O sală cu mai multe aparate de forţă decît oricare din România şi cu un teren de baschet de mari dimensiuni. Totul pentru a-i relaxa pe băieţi după o zi grea de muncă. Sau de filmare.

ProMotor a avut ocazia rară de a intra în atelierul Orange County Chopper, acolo unde este atelierul de lucru, dar şi platoul de filmare pentru American Chopper. În fapt, American Chopper este cel mai de succes reality-show din America, fiind, poate, singura emisiune de acest gen fără scripte.

Cei de la Discovery spun că, în emisiune, totul este pe faţă, nimic nu a fost programat dinainte, orice ceartă e veritabilă, la fel ca şi chopperele construite. Iar dacă intri în atelier, înţelegi că nimic nu este regizat atunci cînd Vinnie se chinuie să monteze o roată şi se taie destul de rău la o mînă, totul sub ochiul nemilos al camerei. Spre deosebire de ce vezi la TV, cu ochiul liber nu ai cum să ocoleşti petele de ulei, sticlele aruncate cîtcolo, resturile de mîncare, sculele răspîndite peste tot.

Şi pentru că cei trei membri ai familiei Teutul sînt ocupaţi cu interviurile, în atelier muncesc doar Vinnie şi Rick, în timp ce Cody îşi face de lucru lustruind la un model gata terminat. Într-un colţ, înghesuite una lîngă alta, vreo 20 de choppere gata terminate îşi aşteaptă viitorii stăpîni. Pe un banc de lucru, o Blackwidow (cea mai frumoasă creaţie OCC) este la reparat, după ce i-a fost lovit rezervorul.

Revenind la cei trei, rămîn uimit încă o dată cînd văd că filmează pentru un promo tot fără scripte. Ştiu textul, nu se bîlbîiesc, lucrează profesionist şi nu pierd timpul. Şi asta pentru că, în America, mai mult decît oriunde, timpul costă bani. Iar familia Teutul face o sumedenie de bani.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide